برای گرفتن یك مجوز باید ۱۲۰ میلیون تومان هزینه نماییم

    Home  /  جشن  /  برای گرفتن یك مجوز باید ۱۲۰ میلیون تومان هزینه نماییم

برای گرفتن یك مجوز باید ۱۲۰ میلیون تومان هزینه نماییم Image

برای گرفتن یك مجوز باید ۱۲۰ میلیون تومان هزینه نماییم

صد كادو: یك تولید كننده اسباب بازی معتقد است: مشكلات بسیاری سر راه تولید كنندگان اسباب بازی قرار دارد و هیچ حمایتی از آنها نمی گردد.
محمد مهدی آجودانیه در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت فعلی بازار اسباب بیان كرد: هزینه مواد اولیه مثل چوب و رنگ افزایش قیمت بسیاری داشته است و هم اكنون این مواد را با دو نیم برابر بیشتر از گذشته تهیه می نماییم. رنگ هایی كه ما برای اسباب بازی های چوبی استفاده می نماییم باید دارای میزان فلزات سنگین استانداردی باشد كه این مواد معمولا خارجی و وارداتی هستند. چوب هایی هم كه برای تولید استفاده می نماییم از كشورهای تركیه و گرجستان وارد می شوند.
او با اشاره به اینكه همین مبحث باعث افزایش قیمت تمام شده محصول شده است، افزود: با وضعیت فعلی معیشت مردم، اسباب بازی در اولویت های بعدی زندگی آنها قرار گرفته و چون قیمت اسباب بازی های ما نسبت به اسباب بازی های پلاستیكی بیشتر است، اولویت مردم نیست و روی میزان فروش ما هم تاثیر مستقیم گذاشته است. ۹۰ درصد اسباب بازی های چوبی كار دستی هستند ازاین رو قیمت تمام شده آن نسبت به اسباب بازی های دیگر بالاتر است.
این تولید كننده با اشاره به اینكه درصدد هستیم بیشتر روی صادرات كار نماییم، اضافه كرد: فعلا كشور تركیه را برای این كار در نظر گرفتیم اما متوجه شدیم باید استاندارد CE كه مورد قبول اروپا است را داشته باشیم كه فعلا با وجود افزایش نرخ ارز اگر بخواهیم این مجوز را بگیریم باید حدود ۱۲۰ میلیون تومان هزینه نماییم. با این وجود فضای كاری بسیار دشوار شده و باید به دنبال بازار مشخص در یك كشور باشیم.
آجودانیه با اشاره به اینكه طراحی و بسته بندی اسباب بازی ها را هم شركت خودمان انجام می دهد، اظهار نمود: در واقع از اسباب بازی های خارجی ایده می گیریم. به هرحال كشورهای دیگر مسیری را طی كرده و در این زمینه از ما خیلی جلوتر هستند. ما هم ایده های اصلی را از محصولات خارجی می گیریم و خلاقیت هایی را روی آنها پیاده می نماییم، به هیچ عنوان كپی صرف نمی نماییم و یكسری تغییرات از نظر ظاهری مثل سایز و رنگ روی آنها انجام می دهیم.
او درباره تفاوت برگزاری نمایشگاه های اسباب بازی در ایران با نمایشگاه های خارجی توضیح داد: ما در این زمینه مشكلات اساسی داریم. حدود دو هفته پیش در نمایشگاهی در كشور تركیه شركت كردم. در آن نمایشگاه یك كودك هم ندیدم و نمایشگاه صرفا برای صاحبان فروشگاه ها اجرا شده بود، به عبارتی تلاش می كردند فروشگاه دار را برای بازدید از نمایشگاه ترغیب كنند تا با تولید كننده قرارداد ببندند اما نمایشگاه های ایران بیشتر جنبه اسباب بازی فروشی دارند. نمایشگاه باید كلیت داشته باشد اما در كشور ما بیشتر خانواده ها به همراه فرزندانشان برای بازدید از نمایشگاه ها می آیند و تلاش می كنند اسباب بازی های ارزان قیمت بخرند.
این تولید كننده با اشاره به اینكه هنوز هم جنس خارجی وارد ایران می گردد و متاسفانه سخت گیری هم در این حوزه وجود ندارد، اظهار داشت: اما سخت گیری بسیاری برای واردات اسباب بازی به كشوری مثل تركیه وجود دارد و دولت وارد كنندگان را موظف می كند بارها نتیجه آزمایش نمونه گیری محصولات شان را برای آنها بفرستند و استانداردهای لازم را داشته باشند، همینطور تعرفه های سنگینی برای واردات وضع می كنند تا از تولید كنندگان كشورشان حمایت كنند.
وی افزود: اما در كشور ما از اداره مالیات گرفته تا بخش های دیگر به تولید كننده فشار وارد می كنند و هیچ حمایتی نمی كنند. شورای نظارت بر اسباب بازی هم فقط مجوز می دهد و تسهیلاتی كه لازم است، برای تولید كننده فراهم نمی نماید. یك تولید كننده باید برای هر كاری از ثبت شركت گرفته تا گرفتن استاندارد یك پروسه طولانی مدت را بگذراند. ما برای ثبت برند باید حدود ۱۰ ماه وقت بگذاریم و هزینه های زیادی بپردازیم اما همین روند در هر بخش ظرف ۲۴ ساعت در كشور تركیه اتفاق می افتد.
آجودانیه كه حدود یك سال است تولید اسباب بازی را شروع كرده، بیان كرد: من بعنوان تولید كننده تا زمانی كه برندم ثبت نشود نمی توانم وارد رقابت در بازار خارجی شوم. بازارهای داخلی كه جای خود دارد. مشكلات بسیار زیادی برای تولید كننده اسباب بازی وجود دارد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای برای گرفتن یك مجوز باید ۱۲۰ میلیون تومان هزینه نماییم بسته هستند Date | 18/10/2018