وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط با كشورهای همسایه از اولویت های دولت می باشد

    Home  /  جشن  /  وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط با كشورهای همسایه از اولویت های دولت می باشد

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط با كشورهای همسایه از اولویت های دولت می باشد Image

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط با كشورهای همسایه از اولویت های دولت می باشد

صد كادو: سیدعباس صالحی اظهار داشت: همكاری فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اقتصادی با كشورهای همسایه به صورت كلان از سیاست های دولت می باشد.

به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان، سید عباس صالحی روز جمعه در نشست با فرمانداران و ائمه جمعه سیستان در فرمانداری زابل اظهار نمود: ارتباط با كشورهای همسایه از اولویت های دولت می باشد.

او با بیان این كه بخشی از شناسنامه و نمادی از هویت ایرانی در سیستان رقم خورده است، اضافه كرد: فتوت، آزادگی و جوانمردی با این سرزمین پیوند خورده است و آیت الله سیستانی فخر عالم تشیع و جهان از سرزمین سیستان هستند.

صالحی سپس بیان كرد: فضای حوزه فرهنگ و هنر از نظر اشخاص، موسسات و نهادها گسترده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تابحال یك و نیم میلیون دانشجو در حوزه هنر تربیت كردهایم.۳۴۲ هزار دانشجوی هنر در ۱۴۳ واحد دانشگاهی در سطح كشور در حال تحصیل هستند، همینطور ۴ هزار و ۵۰ آموزشگاه آزاد هنری در سطح كشور مشغول فعالیت هستند.

او در عین حال اظهار داشت: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه با این دایره منابع انسانی و موسسات در رابطه با حوزه فرهنگ و هنر ۱۳ درصد است. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت تغییر مسیر بودجه ها از مركز به استان ها هستیم و در بودجه معاونت های این وزارتخانه یك برش استانی قرار داده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: در سال ۹۲ كه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدم ۸۰ درصد بودجه در تهران مصرف می شد و این را تا آخر دوره در این مسئولیت به ۴۵ تا ۴۸ درصد رساندیم. كاستن از بودجه ها در مركز و انعقاد تفاهم نامه های شفاف با استان ها از اولویت های این وزارتخانه است. خیلی از استان ها نسبت به پایتخت از توانایی فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی بالاتری برخوردار می باشند و یا در رقابت هستند.

صالحی با تاكید بر همافزایی با سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری اظهار داشت: هم افزایی با استانداران همچون همین اهداف است كه در این رابطه روز گذشته یك تفاهم نامه با استانداری سیستان و بلوچستان به امضا رسید.سیستان و بلوچستان ششمین استانی است كه به آن سفر كرده ایم و این تفاهم نامه سه ساله به امضا رسیده است.

عضو كابینه دوازدهم تصریح كرد: باید تلاش نماییم سیستان و بلوچستان با چهره زیبا و فاخرش به ایران و جهان به نمایش گذاشته شود و بررسی مشكلات ناشی از خشكسالی آن هم باید مورد توجه باشد. برای تكمیل زیرساخت ها تلاش می نماییم مجموعه ها و مجتمع های در حال اجرای زابل را در اولویت قرار دهیم.

او در اداهم اظهار داشت: چنانچه بخش خصوصی جهت راه اندازی سینما در زابل حضور پیدا كند آمادگی لازم برای تجهیز این سینما با همكاری استانداری سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید افزود: اتمام طرح های نیمه تمام همچون اولویت ها است.

برای نخستین بار در زابل نمایشگاه كتاب برگزار میشود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همینطور اظهار داشت: نمایشگاه كتاب در مراكز استان ها برگزار می گردد اما در زابل برای اولین بار امسال برگزار می شود.

او با بیان این كه ارتباط با دانشكده های هنر یكی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اظهار نمود: به دنبال تولید اتاق های گفت وگو هستیم كه یكی از این اتاق ها، اتاق فرهنگ و علم است.

سیدعباس صالحی همینطور اظهار نمود: ساخت فیلم از مفاخر سیستان بسیار مهم می باشد كه در قالب ساخت فیلم سینمایی با همكاری بنیاد فارابی می توان اقدام نمود. ساخت فیلم هایی كه با استفاده از آن مفاخر سیستان به نمایش در آید، كار ارزشمندی است ازاین رو اگر تهیه كننده و كارگردانی به این مورد بپردازد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از بنیاد فارابی با آنها همكاری می كند.

او افزود: با عنایت به این كه سیستان و بلوچستان استانی پهناوری است باید بحث های ساختاری آن متناسب با پهناوری استان مدیریت شود.

بنا بر این گزارش، در این نشست شماری از هنرمندان سیستان دغدغه های خودشان را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بین گذاشتند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط با كشورهای همسایه از اولویت های دولت می باشد بسته هستند Date | 06/08/2018