وزیر ارشاد: فرهنگ احسان، ایثار و شهادت حافظ هویت های ملی ما است

    Home  /  جشن  /  وزیر ارشاد: فرهنگ احسان، ایثار و شهادت حافظ هویت های ملی ما است

وزیر ارشاد: فرهنگ احسان، ایثار و شهادت حافظ هویت های ملی ما است Image

وزیر ارشاد: فرهنگ احسان، ایثار و شهادت حافظ هویت های ملی ما است

صد كادو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اكنون كه در اقلیم پرخطر و چهارراه هجوم دشمنان قرار داریم باید با تاكید بر فرهنگ احسان، ایثار و شهادت از هویت خود دفاع نماییم.

به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كه در چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت در حوزه هنری سخن می گفت، بیان كرد: روز خبرنگار روز حیات تپنده جامعه است. كاركردهای مختلفی برای رسانه ها تعریف شده است كه همچون كاركردهای آن می توان به كسب و انتقال اطلاعات، تعامل اجتماعی و معرفی خدمات تفریحی و فراغت اشاره نمود.

وی اضافه كرد: یكی از كاركردهای عمده رسانه ها هویت یابی است. اگر جامعه ای هویت اش در معرض خطر باشد رو به فرسایش خواهد رفت. در حوزه هویت ما سه مولفه داریم كه می توان به هویت های ملی، دینی و جمعی اشاره نماییم. این هویت ها همواره از جانب دشمنان مورد هجمه و تهدید قرار دارند یا خواهند گرفت. اگر این سه حوزه دچار فرسایش شوند می توان اظهار داشت كه فرسایش آن كمتر از تهدید سرزمین انسانی نخواهد بود. ازاین رو یكی از اصلی ترین كاركردهای رسانه حفاظت و پاسداری از هویت ها است.

صالحی در ادامه اظهار داشت: فرهنگ احسان، ایثار و شهادت پوشش دهنده این سه هویت هستند و اگر آن ها را معادل فرهنگ احسان، نیكوكاری و فداكاری در نظر بگیریم می توان این چنین اظهار داشت كه این سه مفهوم كانون هویت ها را تشكیل داده اند. اگر ایران در این سال ها باقی مانده است باید مولفه های فرهنگ احسان، ایثار و شهادت را مد نظر داشته باشیم چون كه ما در اقلیم پرخطر و در چهارراه هجوم دشمنان قرار داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایثارگری رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس توضیح داد: این ایثارگری نمادهای پرافتخار و زرینی را برای ما رقم زد و این روحیه حافظ ایران شد ازاین رو هر كدام از رزمندگان دوران دفاع مقدس یك اسطوره هستند. در بخش هویت دینی و جمعی هم این گونه است. سه مفهوم یاد شده كانون تفكر دینی و هنجارهای مذهبی ما را تشكیل داده اند.

صالحی اضافه كرد: اكنون هویت های جمعی ما به شدت در معرض فردگرایی و لذت گرایی، خودبزرگ بینی و منفعت گرایی قرار دارند و رسانه ها می توانند با صیانت و معرفی مولفه های احسان، نیكوكاری و فداكاری كه در ذیل فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارند، در قالب های گوناگون به حفظ جامعه بپردازند.
در ادامه این مراسم همسر خبرنگار شهید سیدحمیدرضا حسینی خبرنگار شبكه خبر كه در حادثه منا به شهادت رسید در سخنانی اظهار داشت: خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت برای فعالیت در این حوزه خودشان انتخاب كرده اند و در این میان حمیدرضا هم در میان ۴۶۴ نفر زائر جزو انتخاب شدگان بود و حادثه ای كه برای او رخ داده است اتفاق نبود.
وی خاطرنشان كرد: چهار ماه است كه می خواهیم به همراه سایر خانواده شهدای منا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری داشته باشیم. امیدوارم كه این دیدار رقم بخورد. خبرنگاران و اصحاب رسانه نباید از خانواده های شهدای منا غافل شوند. ما باید برای آیندگان بگوییم كه چرا و چگونه این صورت گرفت.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد: فرهنگ احسان، ایثار و شهادت حافظ هویت های ملی ما است بسته هستند Date | 08/08/2018

categories & tags