نشست كمیسیون شورای نظارت بر اسباب بازی

    Home  /  جشن  /  نشست كمیسیون شورای نظارت بر اسباب بازی

نشست كمیسیون شورای نظارت بر اسباب بازی Image

نشست كمیسیون شورای نظارت بر اسباب بازی

به گزارش صد كادو در نشست كمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی ۱۰۵ پرونده بررسی و نتیجه آن اعلام گردید.

به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل كانون، در این كمیسیون ۱۰۵ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت كه از این تعداد، ۸۲ عنوان ثبتی، ۶ اسباب بازی خواهان مجوز تولید، ۱۷ پرونده مربوط به بخش واردات اسباب بازی در گمرك های مربوط به حوزه ستادی دبیرخانه بود.
از مجموع پرونده های ثبتی، ۶۸ پرونده از نظر ثبت بلامانع تشخیص داده شد كه از نظر گروه بندی اسباب بازی ها، دو نمونه در گروه حركتی مهارتی، پنج سرگرمی آموزشی و كمك آموزشی، ۳۶ اسباب بازی فكری، ۲۱ پرونده در گروه فرهنگی هنری و چهار مورد در گروه الكترونیكی و كامپیوتری قرار داشتند كه۵ نمونه به علت نیاز به بررسی بیشتر به كمیسیون بعدی موكول شد.
همینطور از مجموع موارد متقاضی مجوز تولید با ۱۷ سرگرمی موافقت و ۲ نمونه رد شد كه این تعداد از نظر گروه بندی سه اسباب بازی حركتی مهارتی، ۹ سرگرمی فكری و پنج پرونده آموزشی است.
هم اكنون اسباب بازی ها و سرگرمی های ارجاع شده به كمیسیون در ۶ گروه حركتی مهارتی، آموزشی و كمك آموزشی، فكری، فرهنگی هنری، كمك درمانی، الكترونیكی و كامپیوتری مورد بررسی و صدور رأی قرار می گیرند.
دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی با عنایت به سیاست های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده ها، طرح ها و تولیدات داخلی و اسباب بازی های جدید در سال پشتیبانی از تولید ملی و كالاهای ایرانی مبادرت به تهیه لیستی از اسباب بازی های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب بازی كرده است كه با استفاده از رسانه های جمعی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
بنا بر اعلام كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، هدف از این كار، معرفی طراحان اسباب بازی، بخصوص جوانان به جامعه تولید كنندگان است تا سرآغاز كار جدید و افزایش تولیدات ارزشمند داخلی در كشور باشد. امری كه با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت افزایش ابتكار تولیدكنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

 

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای نشست كمیسیون شورای نظارت بر اسباب بازی بسته هستند Date | 31/07/2018