صالحی: ارتباط با جهان اسلام با استفاده از قرآن مایه مباهات جمهوری اسلامی است

    Home  /  جشن  /  صالحی: ارتباط با جهان اسلام با استفاده از قرآن مایه مباهات جمهوری اسلامی است

صالحی: ارتباط با جهان اسلام با استفاده از قرآن مایه مباهات جمهوری اسلامی است Image

صالحی: ارتباط با جهان اسلام با استفاده از قرآن مایه مباهات جمهوری اسلامی است

صد كادو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهل وهفتمین جلسه كمیسیون فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی، بیان كرد: اینكه می توانیم با استفاده از قرآن كریم بعنوان ثقل اكبر با جهان اسلام ارتباط برقرار نماییم، مایه مباهات جمهوری اسلامی است.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، به نقل از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهل وهفتمین جلسه كمیسیون فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی، قبل از ظهر امروز یكشنبه (۷ مردادماه) در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.
سیدعباس صالحی در این جلسه با اشاره به برگزاری سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم، اظهار داشت: این مسابقات كه امسال سی وپنجمین دوره آن در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، یكی از نقاط عطف و ارتباطی ما با جهان اسلام با استفاده از قرآن كریم است. اینكه می توانیم با استفاده از قرآن كریم بعنوان ثقل اكبر با جهان اسلام ارتباط برقرار نماییم، مایه مباهات برای جمهوری اسلامی است. این مسابقات در سال هایی كه برگزار شده، هر دوره نسبت به دوره، قبل روند تكاملی داشته است.
وی افزود: در سطح جهان اسلام، مسابقات مختلفی در حوزه قرآن كریم برگزار می گردد كه مقایسه این مسابقات با مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ضروری می باشد. باید با استفاده از شاخص های مشخص ببینیم در چه نقاطی از آن ها جلوتر و كجاها عقب تر هستیم و از این طریق می توانیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را پوشش دهیم. با استفاده از این نگاه مقایسه ای و گزارش سالیانه می توان مسیر پیشرفت را پیگیری كرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان كرد: اینكه به این نقطه برسیم كه ایران اسلامی در حوزه مسابقات بین المللی قرآن كریم كشور اصلی و نهاد مرجع آن هم با فاصله قابل توجه از كشورهای دیگر باشد، به مرور زمان پایگاه قرآنی ما را در جهان تثبیت می كند؛ البته این امر نیاز به معیارهای عملیاتی و قابل استناد دارد.
صالحی با تاكید بر استفاده از نوع رضایت سنجی مخاطبان و مسئولان برگزاری مسابقات، اظهار داشت: جمع بندی این افكار سنجی مهم می باشد تا با استفاده از آن به تقویت نقاط قوت بپردازیم و اولویت های نقاط ضعف را مشخص و برای پركردن آن ها چاره اندیشی نماییم. گاهی خطر این نوع افكارسنجی ها این است كه در سازمان ها تبدیل به یك برنامه روتین می گردد در حالیكه باید آن را از یك پروژه به یك پروسه كاری تبدیل نماییم.
وی خاطرنشان كرد: نكته مهم دیگر این است كه چگونه می توانیم این رویدادهای بزرگ را بازپروری و بازفرآوری نماییم. نباید اجازه دهیم بعد از آخر مسابقات، رشته كار تا سال آینده از دستمان رها شود، بلكه باید بعنوان یك سرمایه محتوایی و كاری در حوزه قرآن كریم، مدت برگزاری مسابقات را در قالب های مختلف بازنشر نماییم و این سرمایه را بعنوان یك سرمایه تكثیرشده ببینیم. برای چنین مسابقاتی سرمایه فكری، انسانی و مالی فراوانی صرف می گردد و حیف است كه این سرمایه در یك دوره بیست و چند روزه خلاصه و پرونده آن بسته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: یكی از اهداف عرضه اینگونه گزارش ها این است كه علاوه بر اطلاع رسانی برای مخاطبان و مسئولان، سازمان های مرتبط هم درگیرتر شوند. دیگر سازمان ها بعنوان نهادهای همكار می توانند با پیشنهادهای خود به برگزاری بهتر رویدادها در دوره های بعد كمك كنند. باید یك نوع هم افزایی رخ دهد و از این هم افزایی ها بیشتر بهره گرفت. با برگزاری اینگونه جلسات می توانیم از ذهن و امكانات هم استفاده حداكثری داشته باشیم.
عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعنوان رئیس جلسه به تشریح دستور جلسات و هدایت جلسه پرداخت. همچون دستورهای این جلسه، اهدای احكام روسای كارگروه های قرآن و فعالیت های بین المللی، قرآن و هنر، قرآن و رسانه و قرآن و نشر و تبلیغات بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این جلسه گزارشی از سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم كه از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه سال جاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، پرداخت.

سید محمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی، سلطانی فر، معاون مطبوعاتی، تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی، نماینده ولی فقیه در نیروهای مسلح، محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی دیگر از مسئولان و نمایندگان نهادهای مختلف از دیگر حاضران در چهل هفتمین جلسه كمیسیون فعالیت های تبیلغی و ترویجی قرآنی بودند.

همچنین در این نشست در احكامی جداگانه از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رؤسای كارگروه های قرآن و هنر، قرآن و فعالیت های بین المللی و قرآن و رسانه منصوب شدند.
محمدمجتبی حسینی -معاون امور هنری -به سمت” رییس كارگروه قرآن و هنر”، ابوذر ابراهیمی تركمان- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- به سمت “رئیس كارگروه قرآن و فعالیت های بین المللی” و محمدسلطانی فر -معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی- به سمت “رئیس كارگروه قرآن و رسانه “منصوب شدند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای صالحی: ارتباط با جهان اسلام با استفاده از قرآن مایه مباهات جمهوری اسلامی است بسته هستند Date | 01/08/2018