عضو شورای انقلاب فرهنگی: حجاب اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد، اغلب چادرها وارداتی اند

    Home  /  جشن  /  عضو شورای انقلاب فرهنگی: حجاب اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد، اغلب چادرها وارداتی اند

عضو شورای انقلاب فرهنگی: حجاب اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد، اغلب چادرها وارداتی اند Image

عضو شورای انقلاب فرهنگی: حجاب اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد، اغلب چادرها وارداتی اند

صد كادو: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران از منظر عفاف و حجاب اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، عزت الله ضرغامی در نخستین همایش استانی چادرهای آسمانی كه در سالن همایش های مجتمع امام علی(ع) برگزار گردید عمل به قانون مصوب سال ۸۳ در مورد عفاف و حجاب را یكی از ملزومات بهبود وضعیت حجاب در جامعه دانست و تصریح كرد: همه ۲۶ دستگاه مكلف در قانون عفاف و حجاب باید با هم افزایی و همكاری یكدیگر و به دور از متهم كردن یكدیگر در جهت اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب در كشور گام بردارند.
وی، الگوسازی و ترویج سبك زندگی ضد اسلامی توسط رسانه های غربی را همچون عوامل بروز پدیده بد حجابی در كشور عنوان نمود و اضافه كرد: دستگاه های فرهنگی در داخل كشور در عرضه الگوهای پوشش زیبا، جذاب و ارزان اسلامی برای نسل جوان كم كار بوده اند و این امر زمینه را برای ترویج فرهنگ ضد اسلامی غرب در كشور فراهم تولید كرده است.
وی با انتقاد از فقدان پوشش های ارزان و جذاب اسلامی در كشور به ضعف سیستم تجاری و صنعتی كشور در حوزه پوشش های اسلامی و اشاره و و خاطرنشان كرد: حجاب یكی از ارزش های بزرگ انقلاب اسلامی است اما با این وجود امروز اغلب چادرهای موجود در بازار وارداتی اند و پیدا كردن چادر ارزان و با كیفی ایرانی در بازار كاری بس مشكل است.
عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه خواهان ورود مجلس به حوزه صنعت پوشش های اسلامی شد و اظهار نمود: مجلس تفحص كند كه چرا تابحال طرح های راه اندازی كارخانه های تولید چادر مشكی در كشور به نحو های مختلف زمین خورده اند.
وی با اشاره به كم اعتقادی و بی اطلاعی نسل جوان امروز نسبت به اهمیت مسئله حجاب تصریح كرد: برخلاف نسل های اوایل انقلاب كه بنابر شرایط جامعه پذیرای حجاب بودند نسل جوان امروز برای پذیرفتن و گرویدن به حجاب نیازمند بیان استدلال و منطق است و این در شرایطی است كه مبلغین، رسانه ها، اساتید و فعالان فرهنگی تابحال عملكرد مطلوبی نداشته و نتوانسته اند به لحاظ اعتقادی و فكری لزوم مسئله حجاب را به نسل جوان منتقل كنند.
ضرغامی با تاكید بر اینكه در جامعه امروز بدحجابی بعنوان یكی از معیارهای روشنفكری در فضای فكری و رسانه ای كشور تبلیغ می گردد تصریح كرد: اسلام و حجاب اسلامی منادی آزادی و مصونیت برای زنان و شكل دهنده به شخصیت والای زن در جامعه اسلامی است اما هم اكنون حجاب بعنوان نقطه مقابل این موضوعات در حال تبلیغ شدن در فضای فكری كشور است.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، لجاجت با محیط خانواده و رفتارهای عصیانگرانه را از دیگر عوامل بدحجابی در جامعه كنونی برشمرد و اظهار داشت: خانواده ها باید دوران بلوغ در نوجوانان را به درستی مدیریت كنند و ضمن عدم تحمیل حجاب الزامی به فرزندانشان نسبت به تبیین لزوم و اهمیت حجاب در فرزندان خود اقدام نمایند.
وی تغییر سبك زندگی مردم و شیوه های همسریابی را از دیگر عوامل بد حجابی در جامعه كنونی دانست و تشریح كرد: امروز دختران جوان جامعه این تصور را دارند كه برای یافتن همسر باید خویش را زیباتر جلوه دهند و این عاملی برای كمرنگ تر شدن حجاب در بین دختران جامعه اسلامی است.
وی خاطرنشان كرد: دستگاه های فرهنگی كشور در عرضه الگوهای حجاب اسلامی كم كار بوده اند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم در این همایش اظهار داشت: در دین مقدس اسلام و قرآن كریم از ابعاد گوناگون به مبحث عفاف و حجاب پرداخته شده است كه حجاب در نگاه، حجاب در پوشش و حجاب در استفاده از زیورآلات همچون آنها بوده است.
وی با تاكید براینكه عفاف و حجاب صرفا مسئله ای اخروی نیست اضافه كرد: داشتن مشی عفیفانه در زندگی دنیوی همواره منادی آرامش روانی برای خانواده ها بوده است و مشكلات اخلاقی و صدمه های اجتماعی را از جامعه دور خواهد نمود.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به هجمه همه جانبه دشمنان نظام به فرهنگ اسلامی و بخصوص فرهنگ عفاف و حجاب تصریح كرد: همه دستگاه های ۲۶ گانه موثر در امر حجاب باید در كنار نیروی انتظامی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام نمایند و مانع از نفوذ فرهنگ ضد اسلامی غربی و تبعات زیان بار آن در جامعه اسلامی ایران شوند.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، درانتها این جشنواره ۲۵ نفر از نخبگان عفاف حجاب استان تجلیل و از تمبر نخستین جشنواره چادرهای آسمانی در ارومیه رونمایی گردید.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای عضو شورای انقلاب فرهنگی: حجاب اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد، اغلب چادرها وارداتی اند بسته هستند Date | 14/07/2018