قیمت گذاری طلا و نقره

    Home  /  جشن  /  قیمت گذاری طلا و نقره

قیمت گذاری طلا و نقره Image

قیمت گذاری طلا و نقره

صد كادو: قیمت گذاری جهانی طلا و نقره كمی پیچیده است اما قسمت زیادی از طلا و نقرا در جهان به وسیله زوریخ در كشور سوییس به جریان می افتد.

قیمت روز جهانی فلزات از کجا رقم میخورد ؟

قیمت گذاری جهانی طلا و نقره کمی پیچیده است اما قسمت زیادی از طلا و نقرا در جهان به وسیله زوریخ در کشور سوییس به جریان می افتد.

 سوئیس  جایی است که بانک ها و معامله گران ، معاملات روز اکثر طلای استخراج شده در آفریقای جنوبی و شورویانجام می دهند و لندن برای تنظیم و فیکس نمودن قیمت ها ، مانند گذشته های دور ، مرکزی سنتی باقی مانده است.

لندن یکی از مراکز بزرگ قیمت گذاری بر طلا و نقره

لندن در حقیقت همان مکانی است که پنج معامله گر مهم شمش طلا و نقرا در بازار بورس لندن را در دست دارند روزانه ۲ بار با یکدیگر ملاقات کرده تا سفارش ها و قیمت ها را با یکدیگر هماهنگ کنند.

این قیمت گذاری که سفارش ها و خریدها بر اساس آن است پس از تثبیت از طریق سرویس های خبررسانی به عنوان یک خبر و اطلاعیه به سراسر جهان مخابره می شود. سایر مراکز تجارت تاثیرگذار طلا و نقره در جهان عبارتند از: نیویورک، شیکاگو، وینپگ، پاریس، فرانکفورت، بیروت، جده، هنگ کنگ، بمبئی، سنگاپور و توکیو.

طلا و نقره شوروی که در بازار های جهانی مورد معامله قرار می گیرد، دارای خلوص ۹۹۹/۰ در مقایسه با ۹۹۵/۰ برای فلزات طلا و نقره در دسترس از جانب دیگر منابع می باشد. تعدادی از بانک ها ، دلالان و استفاده کنندگان صنعتی طلای با درجه خلوص بالا ۹۹۹/۰ را ترجیح می دهند.

زیورآلات نقره و طلا

یکی دیگر از کاربرد های فلزات طلا ۱۸ عیار و نقره ۹۲۵ ، زیورآلات است.

انگشتر نقره و طلا جزو محبوب ترین ها در دنیای زیورآلات محسوب می شود و بیشترین انگشتر ها فروش را در بین دیگر زیورآلات دارد.

انگشتر و حلقه های ساده پرفروش ترین زیورالات در سراسر جهان هستند.

به ترتیب دستبند نقره و طلا ، النگو نقره و طلا ، ساعت و گردنبند جزو زیورآلات محبوب به حساب می آیند.

فروشگاه اینترنتی زیورآلات و نقره خام نقرا جزو بزرگترین فروشندگاه زیورآلات نقره در ایران م باشد.

فلزات طلا و نقره

در سال ۱۹۸۲ ، آفریقای جنوبی، طلا با خلوص زیاد یعنی (۹۹/۹۹) برای رقابت با طلای شوروی روانه ی بازارهای بین المللی نمود. در سال های اخیر، شوروی حدود یک پنجم واردات طلا و و نقره ایالات متحده را تامین نموده، اگرچه در خلال سال ۱۹۸۳ از طرف شوروی طلایی به ایالات متحده وارد نشده بود.

علاوه بر تجارت شمش ، تجارت بین المللی در رابطه با فلزهای حاوی کنسانتره ی طلا و نقره و طلای قراضه وجود دارد. برای بعضی از کشورها طلای بازیابی شده از کانی های وارداتی و قراضه، ممکن است درصد مهمی از کل تولید طلایشان را تامین نماید.

برای مثال در ژاپن ، طلا به عنوان یک محصول فرعی از کنسانتره های فلز مادر وارداتی، بازیابی می شود که قیمت آن جدا مشخص می شود و بالغ برتقریبا ۸۰% تولید طلای ژاپن در خلال سال ۱۹۸۳ می باشد.

بسیاری از کشورهای تولیدکننده ی طلا و نقرا ، فروش طلایی که در داخل کشور تهیه شده را ممنوع کرده اند ولی در عوض لازم می دانند آن ها را به عنوان یک دارایی ملی در مراکز دولتی حفظ و نگهداری کنند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای قیمت گذاری طلا و نقره بسته هستند Date | 30/10/2020