ایمانی پور مطرح كرد؛ طوفان الاقصی نشان داد باید به تمدن آینده فکر کنیم

    Home  /  جشن  /  ایمانی پور مطرح كرد؛ طوفان الاقصی نشان داد باید به تمدن آینده فکر کنیم

ایمانی پور مطرح كرد؛ طوفان الاقصی نشان داد باید به تمدن آینده فکر کنیم Image

ایمانی پور مطرح كرد؛ طوفان الاقصی نشان داد باید به تمدن آینده فکر کنیم

به گزارش صد کادو، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: وقایع طوفان الاقصی به ما نشان داد تحولات جهانی به سرعت درحال رخ دادن است و ما باید به تمدن آینده جهان فکر نماییم.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سید عمار حکیم رییس جریان حکمت ملی عراق، در دفتر این جریان ملاقات و گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش در این جلسه، حجت الاسلام ایمانی پور ضمن تشکر از همراهی و همدلی دولت، ملت و مرجعیت عراق در حادثه شهادت شهید رئیسی و همراهانش، نوع همدردی ملت عراق را بی نظیر بیان نمود. همین طور وی خانواده حکیم را همیشه برای مردم ایران عزیز و محترم شمرد.
سید عمار حکیم در این جلسه اظهار داشت: شهادت شهید رئیسی خسارت بزرگی برای ایران و منطقه است. همدردی ملت عراق در این حادثه ناشی از عمق روابط فرهنگی دو ملت است. واکنش ملت عراق حتی دشمنان دو ملت را نیز گرفتار تعجب کرد. ایران و عراق اشتراکات فرهنگی زیادی دارند که مراسم اربعین حسینی یکی از این اشتراکات فرهنگی است. روابط فرهنگی دو کشور باید هر روز تکامل پیدا کند، اما چالش های مشترکی نیز وجود دارد که نیازمند همکاری مشترک است. همچون این چالش ها، انحرافات فکری، مواد مخدر، اباحی گری و جنگ رسانه ای است. جامعه عراق به سبب حضور مرجعیت دینی و سنت های عشیره ای جامعه ای مذهبی است، اما این امر نیازمند مراقبت و محافظت است.

حجت الاسلام ایمانی پور در ادامه دیدار مذکور اظهار داشت: وقایع طوفان الاقصی به ما نشان داد تحولات جهانی به سرعت درحال رخ دادن است و ما باید به تمدن آینده جهان فکر نماییم. امروز حمله جدی مقابل خانواده شکل گرفته و یک جنگ جهانی مقابل خانواده به وجود آمده است. تمدن پژوهی و پاسخ گویی به سوالات جدی در عرصه های حقوق بشر، حکمرانی و محیط زیست نیز ضرورت دارد. اگر در موقع مناسب گفت و گو نکنیم، بجای آنکه فاعل باشیم، منفعل خواهیم بود. حوزه های علمیه در تولید نظریات علمی نقش مهمی دارند و لازم است فعالان حوزه بجای حضور تبلیغی در خارج از کشور به حضور اندیشه ای روی بیاورند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ایمانی پور مطرح كرد؛ طوفان الاقصی نشان داد باید به تمدن آینده فکر کنیم بسته هستند Date | 11/06/2024