اعلام جزئیات برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی

    Home  /  جشن  /  اعلام جزئیات برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی

اعلام جزئیات برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی Image

اعلام جزئیات برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی

صد کادو: دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی (گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی) از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ با مجموعه ای از برنامه های هنری در سراسر کشور انجام می شود.
به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ همزمان با فرارسیدن بیستم فروردین ماه، سالروز شهادت علمدار هنر انقلاب شهید سیدمرتضی آوینی جزییات برنامه های گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام گردید.
آیین های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی دوشنبه ۲۰ فروردین ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و مسئولان حوزه هنری انقلاب اسلامی در حرم امام راحل و تجدید بیعت با امام خمینی (ره) و غبارروبی از مزار شهید آوینی شروع می شود.
همزمان در استانها نیز مراسم ها و برنامه های مختلفی برای بزرگداشت «روز هنر انقلاب» و گرامیداشت یاد سید شهیدان اهل قلم در نظر گرفته شده است که در آخر به معرفی «چهره سال هنر انقلاب» در استانها ختم خواهدشد.
در اولین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی که در تقویم رسمی کشور به نام «روز هنر انقلاب اسلامی» ثبت شده است، حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان آیین رونمایی از نمایشنامه «راه طی شده» خواهدبود. این نمایشنامه به قلم نصرالله قادری روایتگر زندگی شهید سیدمرتضی آوینی است.
این برنامه روز بیستم فروردین ماه از ساعت ۱۶ در تالار صفارزاده ی حوزه هنری انجام می شود. همین طور در همین روز تالار رودکی تهران میزبان آیین اختتامیه ی دومین جشنواره ی سحری خوانی و مناجات خوانی «ماهور» خواهدبود که به همت مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، انجمن موسیقی ایران، بنیاد رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد.
آیین افتتاح نمایشگاه عکس «بازگشت» (مجموعه تصاویر گروهی از عکاسان اهل سوریه) نیز از دیگر برنامه هایی است که به همت خانه عکاسان ایران در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می گردد.
همین طور یکصدوهشتادوسومین شب شعر طنز «در حلقه رندان» نیز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی انجام می شود. این شب شعر، قدیمی ترین محفل طنز ایران شمرده می شود که در سالهای اخیر بعد از مدتی وقفه فعالیت خودرا از سر گرفته است.
پایان بخش برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی نیز برگزاری آیین اختتامیه و معرفی «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» است که روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در عرصه هنری انقلاب اسلامی انجام می شود. امسال همانند سال قبل علاوه بر معرفی چهره سال هنر انقلاب، چهره ماندگار هنر انقلاب و فعالیت مردمی منتخب هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ نیز در این آیین معرفی و تقدیر خواهندشد.
گفتنی ست از سال ۱۳۹۴ به ابتکار حوزه هنری انقلاب اسلامی همزمان با ایام سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، مجموعه برنامه های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار شده و در آخر این هفته نیز «چهره سال هنر انقلاب» معرفی می شود. تا حالا هنرمندانی همچون مرتضی سرهنگی، ابراهیم حاتمی کیا، عبدالحمید قدیریان، محمدمهدی سیار و مجید مجیدی موفق به کسب عنوان «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» شده اند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اعلام جزئیات برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی بسته هستند Date | 08/04/2024