۶ درگذشت، شوخی دردسرساز در تلویزیون و دروغ یک بازیگر

    Home  /  جشن  /  ۶ درگذشت، شوخی دردسرساز در تلویزیون و دروغ یک بازیگر

۶ درگذشت، شوخی دردسرساز در تلویزیون و دروغ یک بازیگر Image

۶ درگذشت، شوخی دردسرساز در تلویزیون و دروغ یک بازیگر

صد کادو: خبرهایی از نمایشگاه قرآن و اختتامیه ای که برگزار نشد، ۶ درگذشت، اعلام زکات فطریه رمضان ۱۴۰۳، تخریب هایی که جرم انگاری نشده اند، تصوری اشتباه از یک قطعه معروف موسیقی، اعلان آمار رسمی اکران نوروزی، شوخی دردسرساز ریوندی با ۲ مجری و واکنش رسمی به ماجرا، دروغ یک بازیگر و… همچون اخبار این هفته فرهنگی هنری ایسنا بودند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، آیین رونمایی از ابلاغیه ثبت هفت «روز محصول» در تقویم رسمی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد تا روزهای ۳۱ فروردین روز گندم و نان، ۲۰ اردیبهشت روز گل محمدی و گلاب، ۳۱ مرداد روز عسل، ۲۵ شهریور روز خرما، ۵ آبان روز زعفران، ۷ آبان روز انار و ۴ آذر روز زیتون، در ضمیمه تقویم رسمی کشور ثبت گردد.

خبرهایی از نمایشگاه قرآن و اختتامیه ای که برگزار نشد!
رییس جمهور با حضور در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از بخش های مختلف و برخی از غرفه های این نمایشگاه بازدید نمود. همینطور در جریان این بازدید ۱۵ خادم قرآنی در حوزه های قرائت، حفظ، آموزش، پژوهش، نشر، مدیریت، سینما و خوشنویسی مورد تجلیل قرار گرفتند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این دیدار، از حضور ۲ و نیم میلیون نفر بازدیدکننده در ۱۰ شب اول نمایشگاه اطلاع داد.
در نهایت نیز سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم بعد از افتتاحیه بی رمق، کار خودرا بدون اختتامیه به پایان رساند.

توضیح آیت الله صدیقی درباره ی زمین حوزه علمیه ازگل

آیت الله کاظم صدیقی بعد از مسائلی که درباره ی دخل و تصرف در زمین حوزه علمیه ازگل تحت مدیریت او عنوان شد، در ویدئویی اظهار نمود: در تاسیس موسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد می کردم.

اعلام زکات فطریه رمضان ۱۴۰۳
دفاتر مراجع عظام تقلید میزان و مبلغ زکات فطره و کفاره روزه سال ۱۴۴۵ قمری (۱۴۰۳ شمسی) را اعلام نمودند.

۶ درگذشت
محمد هوشمند ویژه، استاد دانشگاه، مولف و مترجم در ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.
همینطور «چنس پردومو» بازیگر ۲۷ ساله بریتانیایی بر اثر سانحه رانندگی با موتورسیکلت درگذشت.
استاد ذوالفقار بیتانه نوازنده مشهور خراسان جنوبی نیز در هفته گذشته دار فانی را وداع گفت.
همینطور رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون که چند سال پیش پیوند کبد انجام داده بود، به علت عوارض عفونت خونی دار فانی را وداع گفت. روز شنبه ۱۸ فروردین ماه مراسم خاکسپاری این هنرمند برگزار می گردد و مقرر است در کنار مادربزرگش احترام سادات حبیبیان در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.
«جان بارت» نویسنده مطرح و پست مدرنیست آمریکایی در سن ۹۳ سالگی درگذشت.
همینطور «ماریز کُنده» نویسنده اهل گوادلوپ، که درباره ی استعمار و برده داری می نوشت، در سن ۹۰ سالگی در جنوب فرانسه درگذشت.

دروغ ۱۳ مرجانه گلچین و یک بازی خطرناک با رسانه
مرجانه گلچین ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ روز سیزدهم فروردین ماه در فضای مجازی از خداحافظی خود با دنیای بازیگری بعد از ۴۶ سال اطلاع داد. با این وجود او یک روز بعد اعلام نمود که این خداحافظی یک دروغ ۱۳ بوده است. دراین میان رسانه های رسمی ـ به ناچار و برای جا نماندن از یک جریان رسانه ای و گاه از روی تنبلی ـ به بازنشر خبرهای مندرج در صفحات شخصی هنرمندان اقدام می کنند؛ اخباری که به سادگی و با یک اشاره دست پاک می شوند اما تبعات آن تا مدت ها دامن گیر رسانه رسمی می شود و گاه به قیمت از دست رفتن مرجعیت و اعتماد مخاطب تمام می شود.
دروغ ۱۳؛ گسترش یک کار ناپسند به بهانه سرگرمی

شوخی دردسرساز ریوندی با ۲ مجری و واکنش رسمی به ماجرا
در پی شوخی غیرمتعارف با دو مجری تلویزیون روی آنتن زنده، کانون مجریان رسانه های دیداری اطلاعیه ای منتشر نمود.

ساخت موسیقی برای «زیرخاکی» کار راحتی نبود
آرش بادپا که از فصل اول تا چهارم «زیرخاکی» ساخت موسیقی این سریال را برعهده داشته، بیان کرد که ساخت موسیقی برای «زیرخاکی» کار راحتی نبوده است و در عین حال اظهار داشت: ۹۰ درصد سریال ها اغلب موسیقی تیتراژی دارند که نه در جهت موسیقی متن است و نه شعرش ارتباطی با کلیت قصه دارد.

تپه های قیطریه؛ کشفی که برج های تهران آنرا بلعید!
تابستان سال ۱۳۴۷ در تپه های قیطریه چنگال بولدوزرها به گورهایی رسید که قدمت تهران را تا ۳۲۰۰ سال جابه جا کرد؛ گورستانی که سند مهمی از روش تدفین مردگان در دوره «عصر آهن» بود، اما برای همیشه زیر برج های قیطریه مدفون و خواب مردگان سه هزارساله‌ی آن آشفته شد.

تخریب هایی که جرم انگاری نشده اند!
تخریب و قطع درختان جنگل الیمالات با وجود آنکه دادستان مازندران به اعاده عرصه وضعیت سابق و جبران خسارات وارده دستور داده است اما بار دیگر، وجود خلاء قانونی درباره ی محافظت از میراث طبیعی ایران، بخصوص آن دسته از میراث طبیعی را که ثبت جهانی شده اند گوشزد می کند.

غیرمجازها پلمب نمی شوند!
رییس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران از خروج بیش از ۵۰۰ بومگردی از چرخه فعالیت رسمی پارسال و فعالیت چراغ خاموش برخی از آنها اطلاع داد و اظهار داشت: فعالیت آزاد و قارچ گونه اقامتگاه های غیر مجاز همچون دلیلهای اثرگذار بر رکود کاری بومگردی های دارای مجوز است.

سبقت دیرینه شناسی کشورهای حاشیه خلیج فارس از ایران!
باستان شناسانی که بعد از وقفه ای ۱۳ ساله، بندر ساسانی سیراف در سواحل خلیج فارس را کاوش کردند، هشدار دادند: جستجوهای باستان شناختی کشورهای حاشیه خلیج فارس رشد و شتاب بسیار بیشتری در مقایسه با ایران دارد. درحالی که موج تخریب آثار تاریخی خلیج فارس سرعت بیشتری گرفته و بخش بزرگی از عرصه بندر سیراف نیز بر اثر ساخت و سازها نابود شده است.

تصوری اشتباه از یک قطعه معروف موسیقی
عمدتاً تصور می شود که قطعه موسیقی «بهار دلکش» درون مایه ای عاشقانه دارد، بااینکه برآمده از رنج و اندوهی تاریخی است و «ملک الشعرا بهار» آنرا بر طبق یک داستان عاشقانه خلق نکرده است.

«محرم اسرار» در معبد آناهیتا
تازه ترین اثر پروژه «تار و تاریخ » با عنوان «محرم اسرار» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد و خوانندگی رادمهر علیپور در بیشاپور و در معبد آناهیتا ضبط شده است.

«شاهِ مردان» از کی به امام علی (ع) اطلاق می شود؟
محمدرضا شفیعی کدکنی درباره ی اطلاق صفت «شاهِ مردان» به امام علی (ع) می گوید: ظاهراً در متون عربی چنین صفت یا لقبی برای آن حضرت به نظر نرسیده است و سابقهٔ اطلاق این صفت هم به ایشان ظاهراً از قرن ششم که عصر شکوفایی فتوّت و جوانمردی است، قدیم تر نیست.

این زن هنرمند سواد نداشت اما با جهان حرف زد
مکرمه قنبری یا ننه مکرمه زن نقاشی بود که در روستاهای مازندران به دنیا آمده بود؛ او نقاشی خودآموخته بود که احساساتش را به تصویر می کشید. با این که آثارش پنهانی به تصویر کشیده شد اما در ادامه در جهان شناخته شد. زبان مشترک او با مردمان سراسر دنیا، نقاشی بود.

گالری گردی بهاره کجا برویم؟
با شروع بهار، گالری گردی رنگ و بوی باردیگر خواهد گرفت؛ با این وجود پا گرفتن نمایشگاه های تازه در سال جدید، مدت زمانی به طول خواهد انجامید.

کارگردانی که سانسور خودش را فیلم کرد
آرمان خوانساریان اظهار داشت: بخش های زیادی از فیلم «جنگل پرتقال» از حقیقت سرچشمه می گیرد. شخصیت معلم داستان هم بخشی از من است که در خودم سانسور می کنم.

آمار رسمی اکران نوروزی اعلام شد
فروش اکران نوروزی سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ به بیشتر از ۸۶ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان با یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۶۸ نفر مخاطب رسید.

جشنواره فیلم مسکو میزبان آثار ایرانی می شود
جشنواره بین المللی فیلم مسکو لیست فیلمهای حاضر در این رویداد سینمایی را با حضور فیلمهای بلند داستانی و مستند، دو فیلم کوتاه و یک سریال ایرانی اعلام نمود.

چرا سه گانه کیومرث پوراحمد به سر انجام نرسید؟
کیومرث پوراحمد علاقه مند بود که با کاراکتر «عیسی» در فیلم «اتوبوس شب» سه گانه ای بسازد اما ممیزی موجب می شود که شرایط ساخت این سه گانه فراهم نشود.

چرا عملیات هوایی «H۳» کم نظیر است؟
در عملیات «H۳» تمامی بمب ها بر روی هواپیماها و آشیانه ها با دقت فرو ریخته شد و تقریبا تمام اهداف از پیش تعیین شده را نابود کردند، سپس با گردشی به سمت مخالف، فانتوم ها از محل دور می شوند. در این مرحله یکی از هواپیماها به خلبانی سرتیپ خلبان شهید «محمود خضرایی» لطمه می بیند که سریعاً خودرا از معرکه دور می کند.
پیشنهادهایی برای خواندن:
رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!
از گورستان هخامنشی ها و اشکانی ها چه بیرون آمد؟ + عکس
«سیزده به در» واقعا نحس است؟
فرمان «رمضانی» شاه عباس برای مردم باکو + عکس
فریاد سکوت و غریبانه مسجد سلطانی بروجرد!
ضرورت ها و چالش های سینمای دینی
مردی که آخرین نفس متن بود!
حال و هوای نوروز ۱۳۶۴ برای اسرای ایرانی چطور بود؟
ساخت آثار هنری شهری با شعبده بازی متفاوت است!
آنچه از جمشید مشایخی دریغ شد

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ۶ درگذشت، شوخی دردسرساز در تلویزیون و دروغ یک بازیگر بسته هستند Date | 06/04/2024