گزارش جشنواره های هنری فجر در شورای هنر وزیر فرهنگ باردیگر رئیس شورای هنر شد

    Home  /  جشن  /  گزارش جشنواره های هنری فجر در شورای هنر وزیر فرهنگ باردیگر رئیس شورای هنر شد

گزارش جشنواره های هنری فجر در شورای هنر وزیر فرهنگ باردیگر رئیس شورای هنر شد Image

گزارش جشنواره های هنری فجر در شورای هنر وزیر فرهنگ باردیگر رئیس شورای هنر شد

به گزارش صد کادو، در جلسه شورای هنر شورایعالی انقلاب فرهنگی که دوشنبه ۹ بهمن برگزار شد، اعضای شورای هنر، به اتفاق آرا محمدمهدی اسماعیلی را بار دیگر بعنوان رئیس شورای هنر انتخاب کردند.
به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هنر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای هنر با تکیه بر اهمیت هنر در آموزش و پرورش اظهار داشت: سند جامع هنر در آموزش و پرورش که در این وزارت خانه درحال تدوین است، بعد از تدوین در چند ماه آینده در شورای هنر طرح می شود.
رئیس شورای هنر همینطور اظهار داشت: مصوبات شورای هنر به صورت مداوم در جلسات شورای معین شورایعالی انقلاب فرهنگی طرح و تصویب می شود که تصویب طرح بازار هنر کشور و تشکیل بنیاد پویانمایی از مصوبات اخیر شورای معین شورایعالی انقلاب فرهنگی است.
در این نشست با حضور محمدمهدی اسماعیلی رئیس شورا و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای هنر، گزارشی از فعالیتهای هنری آموزش و پرورش و گزارش های جشنواره های هنری فجر عرضه شد.
در گزارشی که از برنامه های هنری وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان عرضه شد، بیان شد که ساحت هنر و زیبایی شناسی از ساحت های سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است و فعالیتهای هنری آموزش و پرورش در دو حوزه رسمی و غیررسمی است. بخش رسمی شامل دروس هنر در مقاطع مختلف تحصیلی و هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش می شود و در قسمت غیررسمی معاونت های پرورشی فعالیتهای هنری را برنامه ریزی می کند. وزارت آموزش و پرورش در قسمت تربیت عمومی برنامه هایی را در حوزه هنر همچون تیاتر و سرود مانند تئاتر درسی و سرود درسی دارد و
در قسمت تربیت تخصصی برنامه های هنری در کانون های فرهنگی و تربیتی طراحی می شود و همینطور کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیتهای ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر همچون قصه گویی، پویانمایی، تولید و انتشار کتاب، کارگاههای تجسمی و… انجام می دهند.
اعضای شورای هنر در ادامه جلسه نظرات خویش را در رابطه با فعالیتهای هنری آموزش و پرورش بیان نمودند.
در ادامه گزارش چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر و شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شورای هنر عرضه شد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای گزارش جشنواره های هنری فجر در شورای هنر وزیر فرهنگ باردیگر رئیس شورای هنر شد بسته هستند Date | 31/01/2024