اسماعیلی مطرح كرد؛ جریانات مردمی در جمهوری اسلامی نقش آفرینی های موثر داشته اند

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی مطرح كرد؛ جریانات مردمی در جمهوری اسلامی نقش آفرینی های موثر داشته اند

اسماعیلی مطرح كرد؛ جریانات مردمی در جمهوری اسلامی نقش آفرینی های موثر داشته اند Image

اسماعیلی مطرح كرد؛ جریانات مردمی در جمهوری اسلامی نقش آفرینی های موثر داشته اند

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تشکیل جریانات مردمی، ظرفیتهای جمهوری اسلامی را نشان داد چونکه در مواقع مختلف توانستند نقش آفرینی موثری داشته باشند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، نخستین رویداد جایزه ویژه «باهم وطن» با محوریت انتخاب و قدردانی از بهترین روایت تولیدی رسانه ای سال با موضوع انعکاس فعالیت مردمی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سردار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج)، سید احمد عبودتیان دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت و حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سینما فلسطین اجرا شد.
اسماعیلی در این مراسم اظهار داشت: از اواخر دهه هشتاد مشهود بود که اشکالاتی در حکمرانی ما وجود دارد، به همین دلیل نیاز داشتیم فضا را نسبت به گذشته تغییر دهیم. تدبیر رهبری این بود که به تدریج حوزه تصدی گری و اجرای امور از حاکمیت به حلقه های میانی و گروههای های مردمی منتقل شود ولی باتوجه به نظام اداری موجود تصور این که در جایگاه فعلی قرار بگیریم خیلی دشوار بود. البته پس از پیروزی انقلاب تجربه به کار بستن این رویکرد را داشتیم اما پس از جنگ تحمیلی فضای دیوان سالاری قوت گرفت و قسمتی از جریانات شکل گرفته را نیز در خود ادغام کرد.
وی افزود: باید از سردار جعفری که با راه اندازی قرارگاه قرب از جریان های مردمی حمایت و دلدادگان انقلاب را دور هم جمع کردند و موسس جریانات عمومی شدند تشکر کنم. جریانات مردمی با سمت و سویی که با بیان رهبری شکل گرفته بود نیز آغاز به فعالیت کردند بنا بر این توانستند ادبیات جا افتاده ای برای خود ایجاد کنند البته باید توجه داشت این دستاورد نتیجه تلاش ده ساله است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنانش اضافه کرد: به عنوان مثال جریانات مردمی توانست در حل بحران کرونا نقش آفرینی ویژه داشته باشد. دولت سیزدهم نیز بر طبق نگاه به دستاوردهای حکمرانی نوین فرهنگی و اجتماعی، عنوان دولت مردمی را برای خود برگزیده است. در دولت مردمی راه اصلی ما این است که حاکمیت تسهیل گری و نظارت کند و جریانات عمومی مردمی در کشور تقویت شود. بر طبق همین نگاه، بنای ما در دولت و وزارت فرهنگ این است که جریانات مردمی را تقویت نماییم.
وی اظهار داشت: قدمهای خوبی در این راه برداشته شده و ما نیز در مدیریت دولت از تجارب کسب شده در همین حوزه استفاده کردیم و امیدوار هستم انشاالله به عاقبت خوبی برسد. از حجت الاسلام قمی که با حضورشان در سازمان تبلیغات این فضا را وارد جریانات دینی و مذهبی کردند نیز باید به گونه ای ویژه تشکر نماییم. ادبیات و ذهن مشترک بین مسؤولان کشور در بخش های مختلف برقرار شده و ما را امیدوار می کند تا موسس تحولات جدید با میدان داری مردم و گروههای مردمی باشیم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی مطرح كرد؛ جریانات مردمی در جمهوری اسلامی نقش آفرینی های موثر داشته اند بسته هستند Date | 24/01/2024