عروس بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران: راه، اندیشه و فکر امام، زمینه ساز عزت و سربلندی ماست

    Home  /  جشن  /  عروس بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران: راه، اندیشه و فکر امام، زمینه ساز عزت و سربلندی ماست

عروس بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران: راه، اندیشه و فکر امام، زمینه ساز عزت و سربلندی ماست Image

عروس بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران: راه، اندیشه و فکر امام، زمینه ساز عزت و سربلندی ماست

به گزارش صد کادو، مرکزی عروس بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مبانی، اندیشه و راه امام می تواند مسیر ما را در رسیدن به قله سعادت هموار کند.

دکتر فاطمه سلطانی طباطبایی، دوشنبه ۱۸ دیماه در مراسم اختتامیه دومین هفته فرهنگی خمین که با عنوان «بر آستان آفتاب» در سالن همایش های بیت امام راحل در خمین برگزار شد، محدثه بودن را یکی از خصوصیت های حضرت زهرا(س) دانست و اظهار نمود: رسیدن یک بانو به این مرتبه از کمال و برخورداری از مقام علمی و الوهیت باعث افتخار زنان است و این امید وجود دارد که ما بانوان هم می توانیم به این مرتبه از کمال برسیم.

وی با قدردانی از مادران شهدا افزود: چه انسان های بسیاری که چه زندان ها و شکنجه هایی را تحمل کردند و چه انسان هایی که در طول انقلاب و بعد از آن در دفاع مقدس و در دفاع از تمام مقدسات از جان خود گذشتند تا این انقلاب به ثمر برسد، اما متاسفانه خیلی از مواقع قدر این اقدامات را نمی دانیم و فراموش می نماییم که چه ارزشی داشت در حالیکه مبارزه با طاغوت زمان، کار کوچکی نبود.

وی ضمن اشاره به رنج های وارد شده به مبارزان در اثر شکنجه در زندان توسط رژیم گذشته، اضافه کرد: از زندگی خیلی از افراد و رنج های آنان آگاه هستم که چه زجرهایی را متحمل شدند تا انقلاب به ثمر برسد. رژیم شاهنشاهی رژیمی نبود که به آسانی سقوط کند پس عظمت کار آنان نباید فراموش شود و باید قدردان خون آنان باشیم.

همسر مرحوم سید احمد خمینی ضمن اشاره به تاکید همیشگی امام بر تحول بوجود آمده در مردم، خاطرنشان کرد: امام بارها از کلمه تحول مردم استفاده کردند و معتقد بودند که خدا این تحول را ایجاد کرد. مردم در جریان مبارزات دوران انقلاب، زن و مرد و کودک به میدان آمده و ضد مقامات عالی(حکومت شاهنشاهی) شعار داده و آنها را فاسد می دانستند، امام دستیابی مردم به این روحیه را ناشی از تحول می دانستند.

وی ضمن اشاره به مبارزه امام با عصبانیت و تعصب، اظهار داشت: ایشان در سال ۶۷ به تغییر، بازبینی و صدمه شناسی قانون اساسی معتقد بودند. در بیان درس و نظریات فقهی هم انتظار داشتند تا دیگران منتقد باشند چونکه نقد سبب پربار شدن نظریه می شود و الان هم باید این اتفاق رخ دهد و تحول در مردم مطالبه شود.

وی ضمن اشاره به شور و علاقه مردم برای دیدار امام در اوایل انقلاب، اظهار نمود: مردم از راه دور می آمدند و امام گاهی از جلوی منزل و گاهی از بام خانه برای مردم دست تکان می دادند. رمز پیروزی امام، همدلی با مردم، عشق و اعتماد دوطرفه بین مردم و امام است.

وی افزود: اعتماد بین حاکمیت و مردم باید دوطرفه باشد. حاکمانی که به انتخاب نماینده خوب از سوی مردم اعتماد ندارند، نباید انتظار اعتماد مردم را داشته باشند. اعتماد دو طرفه بین مردم و امام سبب شد تا مردم با امام همدل شده و انقلاب را به ثمر برسانند. راه حفظ انقلاب، پیوند و همدل بودن مردم با حاکمیت است و حاکمیت باید این فضا را ایجاد نماید.

وی اضافه کرد: به قول امام باید روح های مردم به هم متصل شود با بتوانند کار عظیمی را انجام دهند. امام ولایت را دارای دو مرتبه ولایت بر نفس و ولایت بر قوای نفس می دانست.

طباطبایی با نقل خاطره ای از امام در نجف اظهار داشت: امام قدرت تسلط بر قوای نفس داشتند که حاصل ریاضت بود و می توانستند بر خشم، احساسات و عواطف غالب شوند و این رمز پیروزی امام و رمز دلدادگی مردم به امام بود که توانستند با هم همراه شده و کار عظیمی را انجام دهند تا باعث سربلندی و عزت ایران اسلامی باشد.

وی اظهار نمود: هنر امام این بود که به همه اقوام و اقلیت ها حیات داده و آنها را همدل کردند. در شروع انقلاب گروههای مختلفی در گوشه و کنار کشور سبز شد اما امام به سادگی توانستند تا آنها را مهار کنند. امام بین اقوام و اقلیت های مختلف پیوند ایجاد کرد. مبانی، اندیشه و راه امام می تواند مسیر ما را در رسیدن به قله سعادت هموار کند.

وی افزود: متاسفانه برخی نهادها در اثر نادانی و دسیسه دشمنان به دنبال امام زدایی هستند و به سفارش های مقام معظم رهبری هم گوش فرا نمی دهند. کسانی که خویش را مقلد ایشان دانسته و رهبری ایشان را قبول دارند، باید دلسوزانه رفتار کنند. راه، اندیشه و فکر امام همچنان می تواند عزت و سربلندی برای ما به ارمغان بیاورد.

وی اضافه کرد: امام به تجلیل ما نیاز ندارد بلکه ایران نیازمند تجلیل از امام است. همانطور که کلام و شیوه امام جان جدیدی به ایران بخشید، حالا هم باید ادامه پیدا کند و این برنامه ها هم باید استمرار پیدا کند و محدود به یک استان و شهر نباشد.

طباطبایی اظهار داشت: مگر می شود سرودی در کشور ساخته شده و به کشورهای مختلف وارد شود و نام امام در آن وجود نداشته باشد؟ مگر انقلاب ایران بدون امام شناخته شده است؟ اگر دشمنان انقلاب این شیفتگی و علاقه مردم به امام را مشاهده کنند، به دنبال گرفتن این عشق از مردم خواهند بود چون که این عشق عامل وحدت، عزت و سربلندی بوده و دشمنان انقلاب بطور قطع روی این مورد کار می کنند.

وی با قدردانی از برگزاری چنین مراسم هایی، اظهار نمود: عرضه خدمات به مردم به بهانه این رویداد و بهره مند شدن مردم از آن قابل تحسین است. اگر بتوان با این برنامه ها مشکلات مردم را رفع کرد، اقدام شایسته ای بوده و امیدوارم در سطح کشور ادامه پیدا کند چونکه بطور قطع باعث سربلندی، عزت و پیروزی ملت ایران خواهد بود.

به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه سلطانی طباطبایی، در بدو حضور در بیت امام، از بخش های مختلف این بیت دیدار کرده و در جریان اقدامات هفته فرهنگی خمین قرار گرفت.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای عروس بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران: راه، اندیشه و فکر امام، زمینه ساز عزت و سربلندی ماست بسته هستند Date | 11/01/2024