مازندران بعنوان با سوادترین استان کشور همچنان ۵۰هزار بی سواد دارد

    Home  /  جشن  /  مازندران بعنوان با سوادترین استان کشور همچنان ۵۰هزار بی سواد دارد

مازندران بعنوان با سوادترین استان کشور همچنان ۵۰هزار بی سواد دارد Image

مازندران بعنوان با سوادترین استان کشور همچنان ۵۰هزار بی سواد دارد

به گزارش صد کادو، مازندران معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، گفت، برابر آمارهای اعلام شده سازمان نهضت سوادآموزی، مازندران با آمار حدود ۳۰.۹۹ درصد بعنوان باسوادترین استان و رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

“حسن تقی پور کران ” روز چهارشنبه، ۶ دیماه درهمایش استانی در جمع آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی مازندران در سالن شهیدرجایی اداره آموزش و پرورش آمل اظهار نمود: در اعلام جدید سازمان نهضت سوادآموزی کشور، سن بی سوادی از ۱۰ تا ۴۹ سال به حدود ۶۰ سال افزایش پیدا کرده، با این حساب در حال حاضر بیشتر از ۵۰ هزار مازندرانی همچنان کم سواد و یا بی سواد هستند.

وی با اشاره به اینکه درسال جاری حدود ۶ هزار و۵۰۰ نفر از بی سوادهای مازندرانی تحت پوشش خدمات آموزشی نهضت سوادآموزی قرار گرفته اند، اضافه کرد: این آموزش ها از چند ماه گذشته شروع شده و ادامه دارد.

اضافه شدن ۲۶۵ آموزش دهنده سوادآموزی در مازندران

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، همینطور ضمن اشاره به این که سال جاری ۲۶۵ آموزش دهنده به جمعیت نهضت سوادآموزی استان اضافه شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر از ۶۰۰ آموزش دهنده در مازندران به افراد کم سواد و بی سواد استان مشغول آموزش های تحصیلات تکمیلی هستند.

تقی پور کران اضافه کرد: درسال های اخیر در حوزه آموزش و باسواد کردن افراد بی سواد درمازندران، نهضت سوادآموزی استان، رویکرد و برنامه های خوبی را اجرا کرده که نسبت به دیگر استان ها از جهش قابل قبولی برخوردار بوده است.

وی ضمن اشاره به این که شعار سال نهضت سوادآموزی از جانب یونسکو با این عنوان که “جهان در حال تغییر و گذار است”، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا با درک مهم این پیام باید مولفه های آموزشی توسط آموزش دهنده های نهضت برای یادگیری ها مورد توجه قرار گیرد.

فرصت برای آموزش دیر نیست

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل هم در این مراسم، با اشاره به اینکه تشکیل نهضت سوادآموزی برای نظام جمهوری اسلامی برکات بسیار زیادی داشته است، اظهار داشت: این که درصد بسیار زیادی از جمعیت فعال کشور باسواد هستند مرهون تلاش آموزش دهنده های این نهضت در مناطق دور و محروم است.

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده اضافه کرد: برای علم آموزی و باسواد شدن هیچگاه دیر نیست و در رابطه با اهمیت آن هم در روایت های اسلامی هم تاکید زیادی به آن شده است.

در این مراسم از آموزش دهنده های برتر استان تجلیل شد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مازندران بعنوان با سوادترین استان کشور همچنان ۵۰هزار بی سواد دارد بسته هستند Date | 29/12/2023