در آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران چه گذشت؟

    Home  /  جشن  /  در آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران چه گذشت؟

در آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران چه گذشت؟ Image

در آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران چه گذشت؟

به گزارش صد کادو، هفته فرهنگی ترکمنستان، پنجشنبه ۲ آذر در تالار هنر اصفهان با حضور مقامات عالی فرهنگی و هنری دو کشور ایران و ترکمنستان در اصفهان راه اندازی شد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، این رویداد با حضور ۴۰ تن از هنرمندان و وزیر فرهنگ ترکمنستان از ۲ تا ۵ آذر ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اصفهان برگزار می گردد و هنرمندان ترکمنی در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی، صنایع دستی، فیلم و سینما آثار خویش را به مخاطبان عرضه می کنند.
بنای دولت سیزدهم گسترش تعاملات با کشورهای همسایه است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین افتتاح روزهای فرهنگی ترکمنستان که در اصفهان برگزار می شود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال آینده فیلم مشترک با مبحث مرحوم مختوم قلی از مفاخر مشترک دو کشور ایران و ترکمنستان بمناسبت سیصدمین سال تولد وی ساخته خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی با تکیه بر این مطلب، اضافه کرد: رویکرد دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای دوست و همسایه است.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل در عشق آباد هفته فرهنگی ایران را برگزار کردیم و دوستان ترکمنستان تمایل داشتند تا هفته فرهنگی خویش را در شهر تاریخی اصفهان برگزار کنند.

اسماعیلی از برگزاری نشست ها و گفت وگوهای میان هنرمندان دو کشور اطلاع داد و اظهار داشت: ترکمنستان دارای مرزهای گسترده با کشور ما است که میتوان از این ظرفیت برای توسعه تعاملات فرهنگی بهره برد.
وزیر فرهنگ ترکمنستان: روابط ایران و ترکمنستان ریشه در تاریخ دارد

وزیر فرهنگ ترکمنستان هم در سخنانی اظهار داشت: روابط ایران و ترکمنستان علاوه بر همسایگی، ریشه در تاریخ و قرون گذشته دارد و راه اندازی روزها و برنامه های فرهنگی گامی مؤثر در جهت افزایش روابط خواهد بود.

او افزود: بین دولت های دوست ایران و ترکمنستان روابط دوستانه ای در جهت فرهنگ، تمدن، انرژی و سیاست وجود دارد که از گذشته ادامه داشته و امیدواریم ادامه دار باشد.

وی تصریح کرد: راه اندازی روزها و برنامه های فرهنگی گامی مؤثر در جهت ارتقا روابط خواهد بود، در گذشته روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران برگزار شده است و این دفعه این رویداد در شهر زیبای اصفهان که دارای بناهای تاریخی زیادی است برگزار می گردد.

وزیر فرهنگ ترکمنستان تصریح کرد: هنرمندان ۲ کشور در برنامه های فرهنگی به اجرا می پردازند و در «روزهای فرهنگی ترکمنستان در اصفهان» برنامه های متنوعی همچون نمایشگاه صنایع دستی، کُنسرت های موسیقی و شب شعر برنامه ریزی شده است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران چه گذشت؟ بسته هستند Date | 26/11/2023