رایزن فرهنگی ایران در صربستان: هیچ انسان باوجدانی نمی تواند نسبت به وضعیت غزه بی تفاوت باشد

    Home  /  جشن  /  رایزن فرهنگی ایران در صربستان: هیچ انسان باوجدانی نمی تواند نسبت به وضعیت غزه بی تفاوت باشد

رایزن فرهنگی ایران در صربستان: هیچ انسان باوجدانی نمی تواند نسبت به وضعیت غزه بی تفاوت باشد Image

رایزن فرهنگی ایران در صربستان: هیچ انسان باوجدانی نمی تواند نسبت به وضعیت غزه بی تفاوت باشد

به گزارش صد کادو، پورپزشک در جمع دانشجویان زبان فارسی دانشگاه بلگراد با اشاره به فجایع غزه، اظهار داشت: هیچ انسان باوجدانی نمی تواند از کنار این درد عظیم و جنایات بی سابقه مقابل مردم مظلوم غزه به خصوص کودکان و بیماران بی تفاوت بگذرد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، تعدادی از دانشجویان زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به همراه صفری، استاد زبان فارسی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان بازدید و با امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی دیدار و گفت و گو کردند.
پورپزشک با اشاره به سابقه حضور فرهنگی در صربستان و تشریح کارهای رایزنی فرهنگی ایران در حوزه های مختلف درباب دوره های برخط بنیاد سعدی، اعطای فرصت های مطالعاتی، پشتیبانی از فعالیت در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی برای معرفی ایران توضیحاتی داد.
وی اظهار داشت: آموزش زبان فارسی از با اهمیت ترین کارهای رایزنی در طول سه دهه گذشته بوده است و با حضور آقای صفری و تلاش ایشان، شاهد رشد و کمی و کیفی آموزش زبان فارسی هستیم.
در ادامه، نماهنگ زیبایی برمبنای شعر بنی آدم سعدی شیرازی پورپزشک با اشاره به فجایع غزه، اظهار داشت: هیچ انسان باوجدانی نمی تواند از کنار این درد عظیم و جنایات بی سابقه مقابل مردم مظلوم غزه به خصوص کودکان و بیماران بی تفاوت بگذرد و کمترین کار، ابراز همدردی و پشتیبانی از آنان است.
صفری با تشکر از فراهم شدن فرصت حضور دانشحویان بمنظور آشنایی بیشتر با رایزنی فرهنگی و کارهای آن، استمرار این دیدارها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: توجه به ادبیات فارسی نیز همراه آموزش زبان فارسی در برنامه ما به ویژه برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس قرار دارد و دانشجویان باید در طول ترم حداقل یک رمان معاصر ایرانی را بخوانند و درباره ی آن صحبت کنند.
بعد از آن، دانشجویان نیز پرسش هایی در حوزه فرصت های مطالعاتی، توجه بیشتر به حضور هنرمندان و معرفی هنرهای معاصر ایرانی، چگونگی استفاده از منابع موجود در رایزنی و… را مطرح نمودند.
در آخر این دیدار، کتاب شطرنج با ماشین قیامت و نشریه نور ویژه گردشگری به زبان صربی به دانشجویان اهدا شد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای رایزن فرهنگی ایران در صربستان: هیچ انسان باوجدانی نمی تواند نسبت به وضعیت غزه بی تفاوت باشد بسته هستند Date | 21/11/2023