از سخنرانی نماینده ایران تا محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مقابل غزه در سنت پترزبورگ

    Home  /  جشن  /  از سخنرانی نماینده ایران تا محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مقابل غزه در سنت پترزبورگ

از سخنرانی نماینده ایران تا محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مقابل غزه در سنت پترزبورگ Image

از سخنرانی نماینده ایران تا محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مقابل غزه در سنت پترزبورگ

به گزارش صد کادو، وزرای فرهنگ و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در اجلاس فرهنگی بین المللی سنت پترزبورگ در سخنرانی های خود جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، به همت دولت فدراسیون روسیه و وزارت فرهنگ این کشور، اجلاس فرهنگی سنت پترزبورگ، ۲۶ آبان ماه با حضور وزرای فرهنگ، معاونان وزیر و رؤسای سازمان های فرهنگی بیش از ۴۱ کشور جهان در شهر سنت پترزبورگ انجام شد.
در این اجلاس علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزرای فرهنگ و نمایندگان کشورهای ضداستعماری و اسلامی همچون بولیوی، کوبا، چین، سوریه، لبنان، چین و افغانستان در سخنرانی های خود ضمن اشاره به مظلومیت مردم غزه از استانداردهای مجامع حقوق بشری و دنیای غرب در این خصوص به شدت انتقاد کردند.
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور، نماینده کشورمان در این اجلاس نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۷۰ خبرنگاری که اینروزها در غزه جان خودرا از دست داده اند، جنایات جنگی، نسل کشی و کشتار جمعی کودکان و زنان و غیر نظامیان فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم نمود.
وی اظهار داشت: وظیفه خود می دانم که از هر تریبونی برای مهار و توقف این جنایات استفاده کنم و از همکارانم در سرتاسر دنیا برای نجات مردم مظلوم غزه استمداد بطلبم.
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور اضافه کرد: فهم این مهم که جهان در کجای سیر تاریخی خود قرار دارد، ما را در شناخت آینده و فرهنگ جهانی در آینده، کمک خواهدنمود. بی شک جهان درحال پوست اندازی و گذر از یک پیچ تاریخی است. افول هژمونی آمریکا خصوصاً در عرصه اقتدار سنتی خود یعنی بعد نظامی و به بن بست رسیدن بنیان های فکری آمریکا که با واژگانی چون «قرن آمریکایی به سر آمده است» و «دوران پسا آمریکایی» روایت می شود، حکایت از غروب این تفکر در عرصه نظر و به بحران رسیدن در عرصه اجتماع دارد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیرامون تغییر مسیر جریان اجتماعی مورد حمایت و تبلیغ و ترویج آمریکا از رویکرد های تبلیغی و ترویجی نظیر «صدور دموکراسی» و «قرن جدید آمریکایی» به نوسازی رویکرد تخریبی و فرومایه ای چون «دین هراسی»، «اسلام هراسی»، «ایران هراسی»، «روسیه هراسی»، «چین هراسی» و در یک کلمه «دیگر هراسی» سخن گفت.
وی بر این نکته تاکید کرد که بازآرایی جریان های ضد فطری و غیر اصولی نظیر «آزادی انتخاب جنسیت»، «آزادی انتخاب هویت»، «ترویج همجنس گرایی» و تلاش همه جانبه برای فروپاشی اصیل ترین و دیرپاترین نهاد فطری ـ بشری یعنی نهاد «خانواده» خود تصدیق کننده از نفس افتادن جریان مدعی اداره دنیا در عرصه اجتماع و فرهنگ است.
نماینده ایران در اجلاس سنت پترزبورگ عنوان کرد: امروزه بخش عمده ای از اقدامات فرهنگی آمریکا از طرف طیف مؤثری از نخبگان، منتقدین و فعالان «استقلال طلب» و «تعالی خواه» در سرتاسر دنیا به چالش کشیده می شود، همین طور آمریکا و سیاست های فرهنگی آن باوجود پول پاشی های بی حد و حصر، با مخالفان «بنیادی» و انبوهی مواجه می باشد که نیروی فرهنگی تغییر دهنده نظم موجود و تشکیل دهنده نظم آینده است.
رییس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور وضعیت فرهنگی جریان نظام سلطه در سطح جهانی را در این عبارت خلاصه کرد؛ «بن بست نظری، بحران عملی و هیاهو و روایت سازی دروغین و غیر واقعی در فضای مجازی و رسانه».
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور سخنان خودرا با جریان مقابل ادامه داد و آنرا حرف «مستقل» و «منطبق بر فطرت انسانی» در عرصه فرهنگی نامید که هر روز زاینده تر و قویتر از قبل در عرصه «نظر» و پویاتر از هر زمان دیگر در «میدان عمل» حضور دارد.
وی دعوت کشورهای مستقل از مردم دنیا به «عدالت خواهی» و «مبارزه با استعمار» و «استکبار» و توجه دادن به اراده ملت ها در مقابل ائتلاف سلطه طلبان بین المللی و افشای ماهیت فرهنگی نظام سلطه را سبب به میدان آمدن انبوه نخبگان و مردمان بصیر در سرتاسر دنیا برای ایستادن در مقابل این «ناتوی فرهنگی ضدبشری» دانست.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: شکست نظام سلطه در پروژه «هراس افکنی» و «تخریب جریان مستقل» در موج اول، سبب ایجاد موج دوم مقابله با این جریان گردید و جریان استکبار در این موج جدید با تمرکز بر جریان سازی رسانه ای و با بهره گیری از صنعت فیلم و موسیقی، جوانان و زنان را هدف برنامه های خود قرار داده است.
ایشان سپس بیان کرد که آمریکایی ها با تاکید بر قدرتشان در «حوزه فضای مجازی» و «شبکه سازی های پرهزینه» درصددند تا روایت های دروغین و «گلخانه ای» از حقایق و واقعیت های موجود در آمریکا نظیر «انحطاط اخلاقی»، «فروپاشی بنیان خانواده» را به اسم نظام حقوق زن در غرب به خورد «نخبگان»، «جوانان» و «زنان» در سایر کشورها دهند.
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: آمریکایی ها که محوریت جریان فرهنگی ضدفطری و ضداخلاقی را بر عهده دارند، در این مرحله با تمرکز بر فعالیت در عرصه زنان و جوانان در قالب «ایدئولوژی آزادی» و بزرگنمایی رسانه ای آن، درصدد مقابله با حرکت «پیش رونده» و «پیش برنده» فرهنگی موسوم به «سبک زندگی اصیل» در دنیا هستند. از ین جهت، موج دوم بدنبال «الگوسازی هویتی» برای زنان و جوانان و بدنبال آن مهار جریان فرهنگی غیر وابسته به آمریکاست.
وی افزود: منطق ایستادگی و مقاومت در مقابل تحمیل فرهنگ بیگانه امروز به معتبرترین خوانش و قرائت سیاسی فرهنگی در جهان تبدیل گشته که انبوهی از «وفاداران و دوستداران مشتاق» را در برمی گیرد که متاسفانه در وضعیت غیرمنسجم به سر می برند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اذعان کرد: این «کانون های جوشان، موثر و توانمند» اما «جدا از هم» اگر به یکدیگر متصل شوند، می توانند معجزه «همبستگی فرهنگ های متحد» در تولید «قدرت»، «عزت» و «کرامت» برای ملتها را به منصه ظهور برسانند. البته علاوه بر ضعف بزرگ عدم انسجام در میان کانون های غیر وابسته به آمریکا، اقدامات منسجم و ساعی صاحبان «زر و زور» با بهره بردن از ظرفیت فضای مجازی و سایر عرصه های تاثیرگذار، تلاش می کند تا در مقابل «جریان فرهنگی استقلال طلب» قد علم نموده و آنها را در «نبرد اراده ها» بوسیله «روایت های برساخته و دروغین» متوقف کنند.
نماینده ایران در اجلاس سنت پترزبورگ اظهار داشت: با تحلیل پیش گفته از اوضاع و روندهای فرهنگی دنیا و اطلاع از «ظرفیت، قدرت و قوت جریان فرهنگی مستقل در جهان» و همین طور «اقتضائات دوران جدید حاکم بر نظام بین الملل» پیشنهادهایی را چون «ایجاد ائتلاف جهانی برای صیانت از نهاد خانواده» و «ایجاد نهادی مستقل و جهانی برای مهار لطمه های ناشی از تکنولوژی های جدید همچون هوش مصنوعی» برای ساخت آینده فرهنگی مطلوب ارائه می کنم.
اجلاس فرهنگی بین المللی سنت پترزبورگ با حضور وزرای فرهنگ و نمایندگانی از ۴۱ کشور جهان طی روزهای ۲۵-۲۶ آبان ماه درحال برگزاری ست. این رویداد با محوریت چهار موضوع اصلی همچون «مجمع فرهنگ های متحد» به عنوان موضوع نشست کانونی به بررسی راه هایی برای غلبه بر اختلاف نظرها و اصلاح آن در عرصه فرهنگ و کشف ظرفیتهای سازنده، تحکیم روابط و غنای فرهنگی متقابل می پردازد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای از سخنرانی نماینده ایران تا محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مقابل غزه در سنت پترزبورگ بسته هستند Date | 20/11/2023