۲ هزار مسکن برای اعضای صندوق هنر در فاز اول شهرک هنر

    Home  /  جشن  /  ۲ هزار مسکن برای اعضای صندوق هنر در فاز اول شهرک هنر

۲ هزار مسکن برای اعضای صندوق هنر در فاز اول شهرک هنر Image

۲ هزار مسکن برای اعضای صندوق هنر در فاز اول شهرک هنر

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ی پروژه شهرک هنر اظهار داشت: از همکارانم در وزارت راه، سازمان عمران، مسئولان شهرستان شهر جدید پرند و امام جمعه این شهر و همه کسانی که همت و یاری کردند تا دوستان من در وزارت فرهنگ و صندوق اعتباری هنر بتوانند در گام اول این کار را شروع کنند، تشکر می کنم.
به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه آئین شروع پروژه شهرک هنر در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی ما در وزارت فرهنگ حل مسائل اساسی اهالی فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه است. از این جهت باید این مشکلات را برای خبرنگاران، اهالی فرهنگ و هنر وادب به حداقل برسانیم؛ بنا بر این در گام اول این پژوه ثبت نام انجام شد.

اسماعیلی افزود: در طرح مهم مسکن، کار عمرانی با قوت شروع شده است و ان شاءالله دوستان من آقایان جعفری، صیادی، اسلامی پور و احمدی بطور مرتب پیگیر شرایط خواهند بود که در اسرع وقت این طرح به عاقبت برسد و ما افتتاح این مکان را داشته باشیم و کلیدها را به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تحویل بدهیم.

وی ادامه داد: طرح های بعدی هم برنامه ریزی شده و بنای ما این است تا همه کسانی که فاقد منزل هستند ان شاءالله شرایط در این دو سال برایشان فراهم و به زودی صاحب منزل شوند و برای جاماندگان مشکل ثبت نام نداریم.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی در خصوص این که در گام نخست چند واحد مسکونی برای هنرمندان و خبرنگاران ایجاد می شود و به بهره برداری و واگذاری خواهد رسید؟ اظهار داشت: در حقیقت ما در صندوق هنرمندان میزبان اهالی فرهنگ، هنر، روزنامه نگاران، نویسندگان و اهالی قرآنی هستیم که تا حالا بیش از ۱۰۰ هزار نفر عضو صندوق هنر هستند. در فراخوانی که داده شد تقریباً ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور ثبت نام داشته اند که در گام نخست برای ۲ هزار نفر پیش بینی هایی انجام شده تا ان شاءالله تاسیس اتفاق بیفتد.

او در آخر اظهار داشت: دوستان ما کار را آغاز نموده اند که این نشان میدهد کارها با دقت و سرعت در حال انجام است. همین طور این طرح یک خاصیت مهم دیگر هم دارد که کاملا برمبنای معماری ایرانی اسلامی در حال اتفاق است. من از امام جمعه که ساعت ها و روزها در پرند کار کردند تا یک هویت دینی، مذهبی، فرهنگی و هنری مطابق با زیست بوم ایرانی اسلامی اتفاق بیفتد تشکر می کنم. ان شالله در ورودی این شهر مسکن ها ساخته خواهند شد و با همت دوستان یک کار الگویی اتفاق بیفتد تا بقیه نقاط هم از همین الگو تبعیت کنند. برنامه ما این است که شهر جدید پرند را به پایگاه مهم فرهنگی هنری استان تهران تبدیل نماییم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ۲ هزار مسکن برای اعضای صندوق هنر در فاز اول شهرک هنر بسته هستند Date | 25/10/2023