از حاشیه های هتل رونالدو تا مازیار لرستانی بر صحنه

    Home  /  جشن  /  از حاشیه های هتل رونالدو تا مازیار لرستانی بر صحنه

از حاشیه های هتل رونالدو تا مازیار لرستانی بر صحنه Image

از حاشیه های هتل رونالدو تا مازیار لرستانی بر صحنه

صد کادو: تخریب بخشهایی از هتل محل اقامت رونالدو، «موقعیت مهدی» در ایتالیا، یک جایزه و چند حضور بین المللی برای فیلم های کوتاه ایرانی، مازیار لرستانی پس از ۲۰ سال بر صحنه تئاتر، حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر و دلبری از چینی ها به شیوه سمنانی از اخبار فرهنگی ـ هنری ۲۷ شهریور بود.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه همزمان با ورود رونالدو همراه تیم النصر عربستان به تهران برای بازی مقابل پرسپولیس، مدیر هتل محل اقامت این ستاره فوتبال از تخریب بخشهایی از این هتل در پی ازدحام جمعیت هواداران او آگاهی داد و اقامت رونالدو در سوئیت لاکچری ۹۰ میلیون تومانی را رد کرد.

وضعیت سینما با شرایط مطلوب فاصله دارد
رئیس سازمان سینمایی سوره در نشستی خبری که بامداد دوشنبه ۲۷ شهریورماه در سازمان سینمایی سوره به مناسبت روز ملی سینما برگزار گردید، با رد آن نوع نگاهی که اوضاع سینما را مطلوب می داند، اظهار داشت: وضعیت سینما با شرایط مطلوب فاصله دارد و در سازمان سوره تلاش می نماییم بر طبق هویت خود به سمت مطلوبی حرکت نماییم.

اصحاب فرهنگ و هنر هیچگاه تحریم نخواهند شد
در ادامه، محمد خزاعی تهیه کننده سینما و رییس سازمان سینمایی کشور طی نامه ای سرگشاده به تحریم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام او از طرف کشورهای غربی واکنش نشان داد.
سینما نه فقط نباید مالیات بدهد، بلکه باید مشوق هم بگیرد

«موقعیت مهدی» مسافر ایتالیا شد
در خبری هم اعلام گردید که فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به همت اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما در بیست وهفتمین دوره جشنواره فیلم «هنر پلیس» که از ۲۳ تا ۲۹ اکتبر (۱ تا ۷ آبان) در ایتالیا برگزار می شود، به نمایش درمی آید.

یک جایزه و چند حضور بین المللی برای فیلم های کوتاه ایرانی
همین طور فیلم کوتاه «سیزده سالگی» و «تشک» به ترتیب به جشنواره های بین المللی «آپسلا»ی سوئد و پورتوبلو لندن راه یافتند و فیلم کوتاه «کَت وُمَن» نیز موفق به کسب جایزه در جشنواره حقوق بشر بولیوی شد.

«داستان آمریکایی» برنده جشنواره تورنتو شد
و اینکه جشنواره بین المللی فیلم تورنتو درحالی به انتها رسید که فیلم «داستان آمریکایی» ساخته «کورد جفرسون» برنده جایزه فیلم منتخب مردم شد.

مازیار لرستانی پس از ۲۰ سال بر صحنه تئاتر
در ادامه، گروه بازیگران نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی مازیار لرستانی که برای اجرا در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر آماده می شود، معرفی گشتند.
به بهانه حضور مازیار لرستانی بعد از ۲۰ سال در تئاتر

سالروز درگذشت شهریار
همین طور بیست وهفتم شهریورماه، سی وپنجمین سال روز درگذشت سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار و روز بزرگداشت این شاعر است که در تقویم به نام روز شعر و ادب فارسی نام گذاری شده است؛ بدین جهت گزارش هایی درباره ی این شاعر در بخش فرهنگ و هنر ایسنا منتشر گردید.
ترک پارسی گوی!
سانسورهای سریال «شهریار» خاطرات تلخی به جا گذاشت

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد
همین طور بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد، یکشنبه (۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲) با حضور جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد و از امروز ۲۷ شهریورماه شروع به کار کرد.

مراسم یادبودی برای محمد محمدعلی
در خبری هم اعلام گردید که مراسم یادبود محمد محمدعلی، داستان نویسی که بتازگی از دنیا رفته، روز جمعه، ۳۱ شهریورماه انجام می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد سه هزار کسب وکار فرهنگی – هنری و شروع پروژه ساخت مسکن هنرمندان از اوایل مهرماه ۱۴۰۲ آگاهی داد.

موزه هنرهای معاصر در تدارکِ نمایشگاه جدید

دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر
همین طور نمایشگاه «همچنان جاری» بعد از گذشت حدود دو ماه به پایان رسید. این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر برگزار شده بود و حالا موزه تعطیل و درحال آماده سازی نمایشگاه بعدی است.
ضمن اینکه دیوارنگاره میدان ولیعصر تعویض شد و دیوارنگاره جدیدی با عنوان مقابله با بنگاه داری بانکها و لطمه زدن این موسسات به اقتصاد کشور نصب شده است.

آلبوم جدید پویا نیک پور
در ادامه، پویا نیک پور (رهبر ارکستر و آهنگساز) از انتشار آلبوم جدید خود با عنوان «سکوت بی پایان» آگاهی داد.
تازه ترین آلبوم های بازار موسیقی کدام اند؟

دلبری از چینی ها به شیوه سمنانی
همچنین اتحادیه بین المللی شهرهای در راه جاده ابریشم در چین درحالی انجام شد که ایران عضو هیأت مؤسس شد، درحالی که قبل تر استان سمنان عضو این اتحادیه شده بود و حالا بعد از گذشت دو هفته از آن اجلاس، هیأت اعزامی گردشگری ایران به چین در تهران گرد هم آمدند تا پیشنهادها و ایده ها را برای جذب چینی ها به استان سمنان که در راه جاده ابریشم واقع شده، بررسی نمایند.
لیست میراث جهانی یونسکو تغییر کرد

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای از حاشیه های هتل رونالدو تا مازیار لرستانی بر صحنه بسته هستند Date | 23/09/2023