حضور پدرانه شیخ حسین انصاریان در جمع کودکان هیاتی

    Home  /  جشن  /  حضور پدرانه شیخ حسین انصاریان در جمع کودکان هیاتی

حضور پدرانه شیخ حسین انصاریان در جمع کودکان هیاتی Image

حضور پدرانه شیخ حسین انصاریان در جمع کودکان هیاتی

صد کادو: این استاد اخلاق پس از پایان مراسم عزاداری خود در حسینیه هدایت، در حسینیه کودک این مجموعه فرهنگی حضور و از نزدیک با کودکان در مورد امام حسین(ع) و آجر کوشش های آنها برای برگزاری مجلس سیدالشهدا(ع) سخن گفت.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسین انصاریان در سخنان کوتاهی اظهار داشت: به فرموده ائمه طاهرین(ع) هر نوع خدمت به سیدالشهدا(ع) و مجالس عزای ایشان، بالاترین نیرویی است که انسان را به قرب خدا می رساند. این موضوع، نکته عجیب و قابل تأملی است چونکه نماز، روزه، خمس، زکات و دیگر اعمال عبادتی نیز انسان را به درگاه الهی نزدیک می کند اما ارتباط با امام حسین(ع) و گریه و عزاداری برای ایشان به عنوان بالاترین مقرب کننده اعلام شده است.
این استاد اخلاق خطاب به معلمان و مربیان این حسینیه اظهار داشت: عزاداری و کارکردن برای امام حسین(ع) را حتما به کودکان انتقال دهید چونکه پس از مرگ ما، این کودکان بایست خیمه اباعبدالله(ع) را سرپا نگه دارند. نگهداری از کودکان هنگام مراسم عزاداری برای آسایش خاطر والدین همچون کارهای مثبت و حائز اهمیت می باشد که حضرت زینب کبری(س) این عمل را از غروب عاشورا برعهده داشتند.
انصاریان در آخر با تشکر از فعالان حسینیه کودکان هدایت، اشاره کرد: من همیشه در مجالس از خدا درخواست کرده ام که هر چه را می خواهی از من بگیر ولی حسین(ع) را از من نگیر؛ ان شالله که خداوند این خدمت و ارادت به ساحت ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع) را از ما نگیرد.
حسینیه کودک مجموعه فرهنگی هدایت با همکاری مجموعه انصارالرضا(ع) در دهه نخست ماه محرم الحرام و همزمان با برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)، میزبان کودکان و نونهالان است. در این حسینیه، مربیان با بوجودآوردن فضایی گرم و صمیمی و در کنار برگزاری مسابقات نقاشی و کاردستی، کودکانرا با فضای عزاداری حضرت امام حسین(ع) و ماه محرم آشنا کرده و وقایع روز عاشورا را در قالب ادبیات داستانی بیان می کنند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای حضور پدرانه شیخ حسین انصاریان در جمع کودکان هیاتی بسته هستند Date | 26/07/2023

categories & tags