توسط رایزنی فرهنگی ایران در پاكستان؛ مراسم نکوداشت مظفر علی کشمیری

    Home  /  جشن  /  توسط رایزنی فرهنگی ایران در پاكستان؛ مراسم نکوداشت مظفر علی کشمیری

توسط رایزنی فرهنگی ایران در پاكستان؛ مراسم نکوداشت مظفر علی کشمیری Image

توسط رایزنی فرهنگی ایران در پاكستان؛ مراسم نکوداشت مظفر علی کشمیری

صد کادو: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با همکاری گروههای زبان فارسی دانشگاه های نومل و بین الملل اسلامی از خدمات مظفر علی کشمیری استاد و مدرس زبان فارسی قدردانی نمود.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، احسان خزاعی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور در مراسم بزرگداشت مظفر علی کشمیری استاد و مدرس زبان فارسی، طی سخنانی پشتیبانی از آموزش، توسعه و گسترش زبان فارسی را از وظایف رایزنی فرهنگی دانست و از کوشش های این استاد زبان و ادبیات فارسی تقدیر به عمل آورد.
در این مراسم که با همکاری گروههای زبان فارسی دانشگاه نومل و دانشگاه بین الملل اسلامی برگزار گردید، رییس گروه زبان فارسی و استادان زبان فارسی این دانشگاه و دانشگاه بین الملل اسلامی حضور داشتند و رایزن فرهنگی و سایر استادان، ضمن تجلیل از خدمات علمی و فرهنگی این استاد زبان فارسی، ارتقا جایگاه علمی”مظفر علی کشمیری” را به وی تبریک گفتند.
خزاعی رایزن فرهنگی ایران در این مراسم ضمن قرائت شعر «زگهواره تا گور دانش بجوی» اظهار داشت: اگر ما رهرو واقعی سیره و روش پیامبر اکرم (ص) باشیم می بایست همیشه در کوشش برای یادگیری باشیم و امروز همه ما شاهد اهتمام دکتر مظفر علی کشمیری برای یادگیری هستیم که او با اهتمام بلیغ همیشه در راه فراگیری علم، تدریس و تحقیق می نمایند.
وی اضافه کرد: این موفقیت ها بعد از سالیان متمادی و با برنامه ریزی و زحمات فراوان به دست آمده است.
رایزن فرهنگی کشورمان اظهار داشت: برای یادگیری و فراگیری علم پایانی نیست و امیدوار هستم شاهد موفقیت های بیشتر استادان زبان فارسی در حوزه کسب علم باشیم.
«مظفر علی کشمیری» استاد زبان و ادبیات فارسی نیز با قرائت اشعاری بسیار زیبا از علامه اقبال لاهوری و نیز از شاعران برجسته زبان و ادب فارسی طی سخنانی اظهار داشت: زبان فارسی در گذشته از شکوه و عظمت خاصی در شبه قاره و پاکستان برخوردار بود و باید تلاش نماییم تا این زبان را ترویج نماییم تا عظمت گذشته اش را باز یابد.
در این جلسه سایر استادان زبان فارسی نیز از خدمات علمی استاد مظفر علی کشمیری که با اهتمام در عرصه زبان و ادبیات فارسی و خدمات علمی بسیار، توانسته کتاب های مختلفی را در حوزه معرفی زبان فارسی تألیف و ترجمه کرده اند و شاگردان مختلفی را دراین زمینه تربیت کنند و برای رشد و ارتقا سایر استادان تلاش نموده اند، تقدیر به عمل آمد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای توسط رایزنی فرهنگی ایران در پاكستان؛ مراسم نکوداشت مظفر علی کشمیری بسته هستند Date | 01/07/2023