ایمانی پور مطرح كرد؛ ایرانشناسی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ماست

    Home  /  جشن  /  ایمانی پور مطرح كرد؛ ایرانشناسی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ماست

ایمانی پور مطرح كرد؛ ایرانشناسی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ماست

به گزارش صد کادو، رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور اظهار داشت: هم اکنون ایران شناسی در خارج از کشور چالش ها و مشکلاتی را دارد و لازم است ایران با چهره جدید آن شناسانده شود که جز با برنامه ریزی محقق نمی گردد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، نشست خبری امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد ایرانشناسی شنبه ۶ خرداد برگزار گردید.
در ابتدای این نشست ابوالحسن خلج منفرد مدیر کل همکاریهای علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اظهار داشت: حوزه ایران شناسی در زمینه بین المللی از مهم ترین کارهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در زمینه بین الملل است و برای همین ما خیلی علاقه مند هستیم بر مبنای اساسنامه ی دو نهاد، این سند همکاری را که در تهیه ی محتوی آن تلاش بسیاری شده را به امضا برسانیم.
حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور هم در این مراسم اظهار داشت: نقش ایران شناسی در دیپلماسی فرهنگی نقش رکنی و اساسی است و هم اکنون ایران شناسی در خارج از کشور چالش ها و مشکلاتی را دارد و برای همین لازم است که ایران با چهره ی جدید آن شناسانده شود که این مهم جز با برنامه ریزی محقق نمی گردد.
وی با تاکید بر نقش ایران شناسی در دانشگاه ها اظهار داشت: ما معتقدیم دانشجویان ایران دوستی در دانشگاه های دنیا وجود دارند که هرکدام می توانند در معرفی ایران نقش مؤثری داشته باشند.
در ادامه محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران شناسی ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد ایران شناسی به دلیل اشتراک وظایف خود می توانند در معرفی هرچه بهتر و مناسب تر تاریخ و تمدن ایران بخصوص تاریخ و تمدن پس از انقلاب نقش مؤثری داشته باشند. و این اراده در سازمان وجود دارد و ما هم تلاش داریم تا کشور خویش را در سطح جهانی معرفی نماییم.
وی در رابطه با زمینه های همکاری جدید در بنیاد ایران شناسی اضافه کرد: ما در بنیاد رشته های تحصیلی داریم که می تواند در خارج از کشور مخصوصاً کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه، سوریه و افغانستان خواستار زیادی داشته باشد، رشته هایی مثل مرمت نسخ خطی و یا رشته ایران شناسی. و دانشجویان این کشورها می توانند از تحصیل و دریافت تخصص از این بنیاد بهره مند گردند.
در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری میان این دو سازمان به امضا رسید.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ایمانی پور مطرح كرد؛ ایرانشناسی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ماست بسته هستند Date | 01/06/2023