به درخواست اتحادیه مرمت گران روسیه؛ ایران و روسیه در زمینه مرمت آثار فرهنگی همکاری می کنند

    Home  /  جشن  /  به درخواست اتحادیه مرمت گران روسیه؛ ایران و روسیه در زمینه مرمت آثار فرهنگی همکاری می کنند

به درخواست اتحادیه مرمت گران روسیه؛ ایران و روسیه در زمینه مرمت آثار فرهنگی همکاری می کنند Image

به درخواست اتحادیه مرمت گران روسیه؛ ایران و روسیه در زمینه مرمت آثار فرهنگی همکاری می کنند

صد کادو: رییس اتحادیه مرمتگران روسیه خواهان تبادل تجربه در زمینه مرمت آثار فرهنگی بین ایران و روسیه شد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، تاتیانا چرنیانیوا، رییس اتحادیه مرمتگران روسیه در دیدار با مسعود احمدوند رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اظهار داشت: ما خواهان تبادل تجربه در زمینه مرمت آثار فرهنگی بین ایران و روسیه هستیم.
در این دیدار که با حضور آن دری فیلیپووا، مشاور روابط خارجی اتحادیه مرمتگران روسیه و زهره حمدیه، کارشناسی فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان انجام شد، رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه اظهار امیدواری کرد دو کشور بتوانند از تجارب یکدیگر در عرصه مرمت آثار و ابنیه باارزش تاریخی بهره گیرند.
احمدوند درباره ی توانمندی های ایران در حوزه ترمیم کتب و نسخ خطی و همین طور ابنیه تاریخی سخن گفت و از توسعه روابط میان فعالان این عرصه در روسیه و ایران استقبال کرد.
وی در ادامه سخنانش، درباره ی مواریث فرهنگی مادی و معنوی ایران ثبت شده در لیست یونسکو توضیحاتی ارائه نمود.
تاتیانا چرنیانیوا، رییس اتحادیه مرمتگران روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از تمایل ایران برای بسط همکاری ها در حوزه مرمتگری گفت: اتحادیه مرمتگران روسیه یک نهاد صنفی غیردولتی با بیش از ۱۰۰ عضو حقوقی از عرصه های مختلف این حرفه مانند آموزش، پژوهش، تولید ملزومات ترمیم، مرمت ابنیه، ترمیم اسناد، کتب و … است.
وی خواهان تبادل تجربه در زمینه مرمت آثار فرهنگی بین ایران و روسیه شد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای به درخواست اتحادیه مرمت گران روسیه؛ ایران و روسیه در زمینه مرمت آثار فرهنگی همکاری می کنند بسته هستند Date | 21/04/2023