وزیر ارشاد مطرح كرد؛ زنان ایران نقش برجسته ای در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

    Home  /  جشن  /  وزیر ارشاد مطرح كرد؛ زنان ایران نقش برجسته ای در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

وزیر ارشاد مطرح كرد؛ زنان ایران نقش برجسته ای در دوران دفاع مقدس ایفا کردند Image

وزیر ارشاد مطرح كرد؛ زنان ایران نقش برجسته ای در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

صد کادو: محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه اولین باردیگر بازی های بین المللی نوروز از نقش برجسته زنان ایران در بزنگاه های مهم تاریخ معاصر همچون در دوران دفاع مقدس گفت.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه در آئین اختتامیه اولین دوره بازی های بین المللی نوروز (ویژه بانوان) که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان برگزارکننده این رویداد بین المللی اظهار داشت: میزبانی از رویداد بین المللی نوروز به همت وزارت ورزش و جوانان به خوبی هر چه تمام تر انجام شد و حضور بیش از ۲۰ کشور در این دوره از رقابت ها مایه افتخار است.
وی با اعلان اینکه امیدواریم در سال های آتی با فرصت و برنامه ریزی بیشتر شاهد گسترش این رویداد ویژه بانوان در تقویم کارهای ورزشی بین المللی باشیم، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات فراتر از یک رویداد ورزشی، موضوع بسیار مهم در زمینه کارهای اجتماعی بانوان در کشورمان را به اثبات رساند و مفتخر هستیم که در انقلاب اسلامی توانستیم خیلی از گزاره های متناقض نما را حل نماییم.
اسماعیلی اضافه کرد: یکی از این گزاره ها در موضوع کارهای اجتماعی بانوان بود. یک نگاهی وجود دارد که حضور اجتماعی برای زنان مضر است و با وظایف اصلی زن منافات دارد. نگاه دوم نگاهی است که زنان و دختران ما را از ریشه های اصلی خودش جدا می کند و با بی توجهی به باورهای دینی، بدنبال فعالیت اجتماعی آنان است. نهضت اسلامی و اندیشه رهبران بزرگ این نهضت، راهکار سومی را ارائه کرده است که در آن بانوان ایرانی در عین حالی که مادری دلسوز، همسر مهربان و مدیر درجه یک در صحنه خانواده هستند، در زمینه کارهای اجتماعی هم مقتدرانه حضور پیدا می کنند و تحولاتی که در زمینه زنان در این چهل و چهار ساله رخ داده است، این ادعا را به خوبی اثبات می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که زنان غیور ایران عزیز نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند، اظهار داشت: زنان همین طور نقش بسیار مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و امروز نیز در عرصه آموزش و کارهای اجتماعی دوشادوش مردان درحال ماموریت هستند. در این چند سال اخیر شاهد تفکر خطرناک و افراط گرایانه ای در قالب گروهک هایی چون داعش بوده ایم و بدخواهان در این راه تلاش کردند که زنان کشورهای اسلامی را با این تفکر به دنیا معرفی کنند برای اینکه علاقه ای ندارند تا زنان با تقید به وظایف دینی، در زمینه های ورزشی، سیاسی و فرهنگی حضور داشته باشند.
وی افزود: برگزاری این مسابقات در جمهوری اسلامی آنهم در شرایطی که دشمن تلاش می کند با تروریسم رسانه ای یک جامعه متحجر از جامعه پیشرفته ایران اسلامی نشان دهد، جای بسی افتخار است.
وزیر فرهنگ با اشاره به این مساله که جمهوری اسلامی ‏ نگاه متعالی به حوزه خاص ورزش بانوان دارد، اظهار داشت: امروز ورزشکاران زن ایرانی با حفظ همه ارزش های دینی و اخلاقی در صحنه های ورزشی حضور دارند و در رشته های مختلف افتخارآفرینی می کنند، بطوری که وقتی به بازی های آسیایی و جهانی نگاه می نماییم به مدال هایی که بانوان کسب می کنند، امیدوار هستیم.‬ حوزه ورزش یک حوزه عمومی و قابل اشاره و لمس است. در برخی از بخش ها زمان می برد که آن نگاه متعالی را اثبات کنید اما در زمینه ورزش، مسائل آن کاملاً برای عموم مردم قابل درک است و این حوزه ای است که افتخارات ورزشکاران، بدخواهان مردم ایران را عصبانی کرده است و باید خطاب به بدخواهان ملت ایران گفت، از این عصبانیت بمیرید برای اینکه چشم دیدن درخشش ورزشکاران ایرانی را ندارید.
وزیر فرهنگ در آخر ضمن قدردانی ویژه از خانم علم الهدی اظهار داشت: ایشان بانوی فرهیخته ای هستند که نمونه نگاه متعالی انقلاب اسلامی به حضور زنان در جامعه دینی است. خانم دکتر علم الهدی پیش از آنکه همسر رییس جمهور محترم باشند یک شخصیت اجتماعی و علمی در تراز بالای جمهوری اسلامی به شمار می روند بطوری که ایشان بیش از دهه ها به عنوان استاد دانشگاه در زمینه مطالعات مربوط به فلسفه تعلیم و تربیت جزو نخبگان این حوزه هستند و در دانشگاه شهید بهشتی نیز کرسی معتبر تدریس و پژوهش را در اختیار دارند و با خوش فکری و همراهی خود با چنین رویدادهایی نشان دادند زنان در جامعه دینی از چه جایگاهی بالای برخوردار می باشند.
اهدای جوایز گوهرشاد به برگزیدگان
همچنین در بخش دیگری از این مراسم جایزه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه عفاف و حجاب با عنوان جایزه گوهرشاد به برگزیدگان داخلی و خارجی این مسابقات اهدا شد.
گفتنی است مراسم اختتامیه اولین دوره بازی های بین المللی نوروز دوشنبه شب با حضور خانم جمیله علم الهدی همسر رییس جمهوری ایران، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و تعدادی از معاونان وزارت ورزش و جوانان در تالار وحدت تهران اجرا شد.
در این دوره از بازی ها نمایندگان کشورهایی چون افغانستان، ازبکستان، پاکستان، روسیه، مصر، نپال، اندونزی، عراق، تایلند، ارمنستان، گرجستان، فلسطین، بلاروس، کویت، قرقیزستان، تونس، سوریه، ترکیه و ایران حضور داشتند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد مطرح كرد؛ زنان ایران نقش برجسته ای در دوران دفاع مقدس ایفا کردند بسته هستند Date | 19/03/2023