اهدای لوح ثبت روستای ملی داویجان به استاندار همدان

    Home  /  جشن  /  اهدای لوح ثبت روستای ملی داویجان به استاندار همدان

اهدای لوح ثبت روستای ملی داویجان به استاندار همدان Image

اهدای لوح ثبت روستای ملی داویجان به استاندار همدان

به گزارش صد کادو، همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار داشت: در نشست استانداران کل کشور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لوح ثبت ملی مرواربافی با محوریت روستای داویجان شهرستان ملایر به استاندار همدان اهداء شد.
محمدرضا خلجی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: بیشتر از ۸۰ درصد مردم این روستا در حوزه مرواربافی فعالیت می نمایند و علاوه بر این روستا، روستاهای همجوار هم در این عرصه فعال می باشند.
وی ضمن اشاره به این که یکی از شاخصه های معرفی روستاها و شهرهای ملی ظرفیت های موجود در این روستاهاست، اظهار نمود: همدان در حوزه صنایع دستی پتانسیل های فراوانی دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.
خلجی ضمن اشاره به این که نقطه عطف هنر مرواربافی اینست که بخش اعظم تولید مروار توسط بانوان خانه دار صورت می گیرد، افزود: این مسئله می تواند در اعتلای کانون خانواده و از بین بردن ناهنجاری های خانواده تأثیر بسزایی داشته باشد.
او در آخر بیان نمود: صنایع دستی ریشه در فرهنگ ما دارد و اگر تمدن خویش را مرور نماییم می بینیم که نقش این شاخه در خانواده ها مشهود بوده اما امروز آنطور که باید به آن پرداخته نمی گردد، علاوه بر این آموزش صنایع دستی در خانواده ها می تواند در بحث اقتصاد و فرهنگ حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و خدمات مثبتی از آن حاصل می شود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اهدای لوح ثبت روستای ملی داویجان به استاندار همدان بسته هستند Date | 09/02/2023