امامی مطرح كرد؛ خانواده محور بودن شب یلدا در سطح دنیا معرفی شود

    Home  /  جشن  /  امامی مطرح كرد؛ خانواده محور بودن شب یلدا در سطح دنیا معرفی شود

امامی مطرح كرد؛ خانواده محور بودن شب یلدا در سطح دنیا معرفی شود Image

امامی مطرح كرد؛ خانواده محور بودن شب یلدا در سطح دنیا معرفی شود

به گزارش صد کادو، دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: شب یلدا با تلاشهای وزارت میراث فرهنگی ثبت جهانی شد و باید خانواده محور بودن شب یلدا را بیشتر در سطح دنیا معرفی نماییم.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، نشست مشترک معاونت میراث فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی با مبحث یلدای جهانی در ساختمان معاونت میراث فرهنگی با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: بخش بزرگی از وظیفه ما حفظ ذخیره های فرهنگی و مادی است تا این ذخایر در چارچوب اخلاق و حماسه بازتولید شود.
وی اضافه کرد: ما باید میراث معنوی مبتنی بر خانواده را تقویت نماییم. همانطور که می دانید تقویم ویژه ای در تمدن خلیج فارس داریم که تمدنی فوق العاده است. پرسش اینست که چرا تابحال ثبت نشده است؟ اما شب یلدا با زحمات دوستان در یونسکو به ثبت رسید.
امامی اظهار داشت: سال جاری نخستین یلدایی است که ثبت جهانی شده و امروز جمع شدیم تا این مراسم را گرامی داریم. یکی از مهم ترین این راهبردها حفظ، احیا و بازتولید رویدادها و مناسبت های ملی محلی و میهنی است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: اگر بتوانیم بازتاب رسانه ای برای شب یلدا داشته باشیم و خانواده محور بودن شب یلدا را بیشتر در سطح دنیا معرفی نماییم، بسیار پرارزش است و یک قدم به سیاست توسعه نشاط اجتماعی نزدیک تر شدیم.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای امامی مطرح كرد؛ خانواده محور بودن شب یلدا در سطح دنیا معرفی شود بسته هستند Date | 23/12/2022