آرش آبایی مطرح كرد؛ زندگی یهودیان در نظام اسلامی یک تجربه فرهنگی است

    Home  /  جشن  /  آرش آبایی مطرح كرد؛ زندگی یهودیان در نظام اسلامی یک تجربه فرهنگی است

آرش آبایی مطرح كرد؛ زندگی یهودیان در نظام اسلامی یک تجربه فرهنگی است Image

آرش آبایی مطرح كرد؛ زندگی یهودیان در نظام اسلامی یک تجربه فرهنگی است

به گزارش صد کادو، یک پژوهشگر کلیمی اظهار داشت: وضعیت یهودیان در ایران که متفاوت از یهودیان در دیگر کشورها است. این یک تجربه فرهنگی است که یک یهودی در نظام اسلامی زندگی می کند و با ایرانی ها تعامل دارد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، علی اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه علی اصغر عامری، معاون این مرکز، هایده رستم آبادی، رئیس گروه گفت وگوی اسلام و مسیحیت کاتولیک و یهودیت و زهرا رشیدبیگی، رئیس گروه گفت وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس و پروتستان از انجمن کلیمیان تهران بازدید نمودند.
ضیایی در سخنانی، با تشریح فعالیتهای مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ ها اظهار داشت: علاوه بر گفت وگوی خوب و مؤثر با جامعه کلیمی کشورمان به دنبال آن هستیم که تعامل با پیروان ادیان را مستندسازی نماییم. معتقدیم باوجود تفاوت ها نکات ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن در عرصه بین الملل داریم که یکی از این نکات، همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان در کشورمان است.
وی اضافه کرد: بدین منظور برای تهیه مستندی در زمینه تفاهم و همزیستی پیروان ادیان درحال مذاکره هستیم که به مدت ۲۰ دقیقه از خیابان سی تیر تهیه و به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی ترجمه شود. بخش کلیمیان این مستند می تواند با همکاری و هماهنگی انجمن کلیمیان تهران صورت پذیرد.
ضیایی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری همایش ملی «نقش ادیان الهی در خروج از بحران های جهانی محیط زیست» طی روزهای پایانی آذرماه در اصفهان، از حاخام حمامی لاله زار، مرجع کلیمیان ایران و رئیس و اعضای انجمن کلیمیان برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آورد.
همایون سامه یح، رئیس انجمن کلیمیان تهران اظهار داشت: به نظر می آید یکی از مباحثی که بتوان تفکرات منفی نسبت به ایران را زدود، عرضه تصویر صحیح از رعایت حقوق بشر در ایران به جهانیان است. انجمن کلیمیان تهران آمادگی همکاری برای عرضه تصویر صحیح از جامعه کلیمی ایران در عرصه بین المللی را دارد.
آرش آبائی، پژوهشگر کلیمی هم ضمن اشاره به وضعیت یهودیان در ایران که متفاوت از یهودیان در دیگر کشورها است، اظهار داشت: اغلب یهودیان دنیا درحال مهاجرت و جابجایی هستند، در حالیکه یهودیان در ایران هم سابقه حضور و هم اصالت دارند. این یک تجربه فرهنگی است که یک یهودی در نظام اسلامی زندگی می کند، با ایرانی ها تعامل دارد و این برگرفته از تاثیر فرهنگ ایرانی و اسلامی بر یهودیت است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای آرش آبایی مطرح كرد؛ زندگی یهودیان در نظام اسلامی یک تجربه فرهنگی است بسته هستند Date | 01/12/2022