رییس ستاد كنگره ملی شهدای استان قم استان قم سه شهید امامزاده در مبارزه با مغولان دارد

    Home  /  جشن  /  رییس ستاد كنگره ملی شهدای استان قم استان قم سه شهید امامزاده در مبارزه با مغولان دارد

رییس ستاد كنگره ملی شهدای استان قم استان قم سه شهید امامزاده در مبارزه با مغولان دارد Image

رییس ستاد كنگره ملی شهدای استان قم استان قم سه شهید امامزاده در مبارزه با مغولان دارد

به گزارش صد کادو، قم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اظهار داشت: ترکیب شهدای استان قم منحصر به فرد در سطح ملی است به این صورت که ما حتی سه امامزاده شهید داریم که در مبارزه با مغولان به شهادت رسیدند.
علی اکبر خوشگفتار مقدم ۲۰ آبان ماه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه با شکل گیری ستاد کنگره ملی شهدای استان قم جامعه استان قم یکباره دیگر به واکاوی و بازنگری پیام شهدا پرداختند، اظهار داشت: این کنگره سابقه ۲۸ ساله دارد و برای نخستین بار در سال ۷۳ به همت سردار جلالی فرمانده وقت سپاه قم یاد شهیدان استان در چارچوب کنگره شهید زین الدین گرامی داشته شد.
وی با اشاره به اینکه پس از اینکه رهبر معظم انقلاب بر این رویداد فرهنگی مهر تأیید زدند سایر استان ها هم این برنامه را مشابه قم دنبال کردند و امروز یک دور استانهای کشور کنگره ملی شهدا را برگزار کردند و پس از ۲۸ سال استان قم دوره دومین این رویداد را برگزار می نماید، اظهار داشت: ترکیب شهدای استان قم منحصر به فرد در سطح ملی است به این صورت که ما حتی امامزادگان شهید داریم که در مبارزه با مغولان به شهادت رسیدند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بیان نمود: شهدای قم شامل ۵۶۵ شهید ارتش، ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام از ۹ ملیت غیرایرانی، هزار شهید اصناف، هزار شهید دانش آموز و فرهنگی، ۱۳۰ بانوی شهید، ۱۲۰ شهید امنیت و فرماندهی انتظامی، ۶۰ شهید جهاد سازندگی و شهدای بسیج، سپاه، روحانیت و سلامت می شوند.
وی با اشاره به اینکه در این سال ها کمتر به شهدای ارتش توجه شده بود که به بهانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم این شهدا و خانواده ایشان مورد توجه قرار گرفتند، اظهار نمود: برای بانوان شهیده، شهدای امنیت، شهدای ورزش و جوانان و جهادگران شهید استان قم هم اجلاسیه های جداگانه برگزار شد.
وی افزود: کنگره ملی شهدای استان قم مجموعه برنامه هایی همچون برگزاری یادواره های شهدا، دیدار با بیشتر از ۴ هزار خانواده شهید قمی و اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهید، ثبت و ضبط خاطرات همرزمان و خانواده های معظم شهدا و جانبازان و اسناد و مدارک در ارتباط با شهدا، تولید فیلم سینمایی «نهر خین» و دو فیلم در ارتباط با شهید زین الدین، تولید تئاتر فاخر شهدای قم، تولید سمفونی «خط شکنان»، چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب و… انجام شده است.
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به اینکه خاطرات خانواده های شهدا ثبت و ضبط شده تا بتوان این مطالب در چارچوب های مختلف محصولات فرهنگی به جامعه عرضه شود، اضافه کرد: آثار فاخر تابحال در چارچوب فیلم، کتاب و فضای مجازی ساخته شده است تا نسل جدید که نوع تفکرات آنان متفاوت از نسل گذشته است با پیام و سیره شهدا آشنا گردند.
وی با اشاره به اینکه اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان قم در روز پنجشنبه هفته آینده از ساعت ۹ بامداد در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، اظهار داشت: پس از برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، مقدمات برگزاری کنگره بعدی هم با برنامه های جدید برای اجرا در ۵ سال آینده آغاز خواهد شد.
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهدای فراجا هم یکشنبه هفته آینده برگزار می گردد و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس هم از ۹ بامداد تا ۹ شب در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به مدت یک هفته برگزار شده است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای رییس ستاد كنگره ملی شهدای استان قم استان قم سه شهید امامزاده در مبارزه با مغولان دارد بسته هستند Date | 12/11/2022