اسماعیلی در جشنواره وحدت اقوام ایرانی: ایران بزرگ محصول همگرایی وزندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی است

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی در جشنواره وحدت اقوام ایرانی: ایران بزرگ محصول همگرایی وزندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی است

اسماعیلی در جشنواره وحدت اقوام ایرانی: ایران بزرگ محصول همگرایی وزندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی است Image

اسماعیلی در جشنواره وحدت اقوام ایرانی: ایران بزرگ محصول همگرایی وزندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی است

به گزارش صد کادو، وزیر ارشاد باتاکید براینکه همه اقوام ایرانی قرن هاست زیرچتر ایران زیسته اند، اظهار داشت: ایران بزرگ، محصول همگرایی وزندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی است وملت ایران امروز میراث دار این فرهنگ غنی هستند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه جمعه بیست و سوم مهرماه در حاشیه بازدید از جشنواره اقوام ایرانی در دریاچه شهدای خلیج فارس با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در ماه ربیع الاول و همزمان با هفته وحدت اظهار داشت: برگزاری این گونه فضاها همواره مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرد و اینکه مردم بتوانند با خرده فرهنگ های اقوام آشنا گردند، ظرفیت فوق العاده ای برای اعتلای فرهنگ جامعه بوجود می آورد.
وی اضافه کرد: جشنواره وحدت اقوام ایرانی فرصت خوبی برای هنرمندان و فعالان مناطق مختلف کشور فراهم نموده که از این نظر به کارآفرینی و اقتصاد هنر هم کمک می نماید. با عنایت به اینکه سرمایه گذاری در عرصه های هنری نسبت به سایر حوزه ها خیلی کم هزینه تر است، شورایعالی اشتغال از محل تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۱ منابع خوبی برای کارآفرینی هنری به مناطق مختلف کشور اختصاص داده و قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر هم آموزش های هنری در سرتاسر کشور را در دستور کار دارد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به رویکرد عدالت فرهنگی در دولت مردمی اظهار داشت: عدالت فرهنگی به معنای فراهم کردن زمینه های بروز خلاقیت های فرهنگی، هنری اقشار مختلف بخصوص در بخش های کم برخوردار جامعه است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت این اهداف دنبال می شود. همه اقوام ایرانی قرن هاست زیر چتر ایران فرهنگی زیسته اند. ایران بزرگ، محصول همگرایی و زندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی است و ملت ایران امروز میراث دار این فرهنگ غنی هستند.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برگزاری جشنواره وحدت اقوام ایرانی در منطقه سیاحتی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت های شهر تهران برای برگزاری این گونه برنامه ها، پیشنهاد ما بهره مندی بیشتر این گونه موقعیت ها برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با تنوع فرهنگ و هنری نقاط مختلف کشور است. در این گونه جشنواره ها با هویت ملی عمیق و اریق ایرانی مواجه می شویم که در جهان یکتاست و این میراث فرهنگی باید به نسل های جدید منتقل شود.
وی افزود: نسل جدید ما در سالهای اخیر به خاطر همه گیری کرونا بیشتر زمان خویش را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گذرانده و تا حدی از حقیقت های اصیل کشورمان فاصله گرفته است ولی اکنون که به همت دولت مردمی، مسأله کرونا تا حد زیادی مرتفع شده، بار دیگر فضا برای اجتماعاتی چون جشنواره اقوام ایرانی فراهم گشته است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در داخل و خارج کشور را با جدیت پیگیری می کند و امیدوارم ثمره این اقدامات در ماه ها و سالهای آتی بیشتر از پیش نمایان شود.
جشنواره وحدت اقوام ایرانی با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام متعدد ایرانی، از ۲۰ تا ۲۹ مهر هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی در جشنواره وحدت اقوام ایرانی: ایران بزرگ محصول همگرایی وزندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی است بسته هستند Date | 19/10/2022