با حضور ایمانی پور؛ افتتاح هفته فرهنگی ایران در سوریه

    Home  /  جشن  /  با حضور ایمانی پور؛ افتتاح هفته فرهنگی ایران در سوریه

با حضور ایمانی پور؛ افتتاح هفته فرهنگی ایران در سوریه Image

با حضور ایمانی پور؛ افتتاح هفته فرهنگی ایران در سوریه

به گزارش صد کادو، شامگاه گذشته هفته فرهنگی ایران در سوریه با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همینطور وزیر فرهنگ سوریه در دمشق راه اندازی شد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، هفته فرهنگی ایران در سوریه شامگاه چهارشنبه، ششم مهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، ️رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه، مهدی سبحانی، سفیر و حمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و شخصیت های فرهنگی دو کشور در خان اسعد باشا دمشق راه اندازی شد.
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در سخنرانی خود در این مراسم، با اشاره به اینکه دمشق یکی از مهم ترین پایتخت های عربی و دارای تاریخ دیرینه است، اظهار داشت: هفته فرهنگی ایران دریچه ای برای مردم سوریه جهت آشنایی با تمدن ایرانی و جستجوی وجه اشتراک میان آنها و تعمیق روابط بین آنهاست.
لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه ضمن اشاره به فرهنگ و تمدن ایران اظهار داشت: این رویدادها چهره غنی فرهنگی ایران را برجسته می کند که بین هنرهای سینما، موسیقی، عکاسی و میراث مادی و غیرمادی که شاهد عظمت تمدنی آن هستیم و با ما مشترک است، مشهود است.
وی افزود: ما در گفتگو با مقامات ایرانی در مورد جاده ابریشم، خلاقیت های فرهنگی و هنری تبادل نظر کردیم.
سبحانی، سفیر کشورمان در سوریه اشاره نمود که تحولات دهه های اخیر، نقش فرهنگی در توسعه روابط بین الملل را برجسته کرده است و رؤسای جمهوری دو کشور همواره نسبت به تقویت روابط در میان تاکید دارند.
وی افزود: هفته فرهنگی ایران در سوریه آغازی جدید برای این روابط تلقی می شود.
عصمتی، رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه در این مراسم، اظهار داشت: امروز باید هنرهای سنتی را احیا نماییم و به آن پایبند باشیم و نسل هایی را به آنها معرفی نماییم تا از انقراض در امان بمانیم.
وی اضافه کرد: این رویداد آغازگر گروهی از جشنواره هایی است که چه در سوریه و چه در ایران برگزار می گردد تا پیوند فرهنگی بین آنها عمیق تر شود و پلی است که ما را به امنیت فرهنگی فرزندانمان می رساند و جوانان ما مانند سدی غیر قابل نفوذ خواهند بود که نفوذ به آن دشوار است.
نمایش فیلم مستندی از پیشرفت های ایران در همه سطوح، نمایش موزیکال بوسیله ی یک گروه موسیقی ایرانی و اجرای ورزش باستانی بوسیله ی یک تیم ورزشی ایرانی از برنامه های این مراسم بود. همینطور معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران همچون فرش ایرانی، پوشاک، کتب، نقاشی، خط نستعلیق و صنایع دستی و همچنین، خوراکی و غذاهای ایرانی از دیگر بخش های این هفته فرهنگی است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای با حضور ایمانی پور؛ افتتاح هفته فرهنگی ایران در سوریه بسته هستند Date | 03/10/2022