واکنش ساترا به ماجرای تعطیلی آپارات گیم

    Home  /  جشن  /  واکنش ساترا به ماجرای تعطیلی آپارات گیم

واکنش ساترا به ماجرای تعطیلی آپارات گیم Image

واکنش ساترا به ماجرای تعطیلی آپارات گیم

به گزارش صد کادو، با انتشار خبر تعطیلی سرویس «آپارات گیم» و درحالی که مالک این سرویس، دلیل این اتفاق را به «هجمه های وارد شده» نسبت می دهد، سازمان ساترا با انتشار اطلاعیه ای به برخی ابهامات در این حوزه پاسخ داده است.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، سرویس آپارات گیم از سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده بود و در یک سال قبل برای ۷۱ هزار گیم استریمر و نزدیک به ۲.۴ میلیون مخاطب محتوای آنلاین، گیم تولید کرد.

سرویسی که به عقیده محمد جواد شکوری مقدم، مالک آپارات به منظور نظارت احتیاج به افراد آگاه تری دارد که امکان دارد در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری یا شورایعالی فضای مجازی باشند. او با بیان این نکته که صدا و سیما به اندازه کافی در سازمان درگیری دارد، اظهار کرده بود: «با توجه به تجربه ۱۹ساله ما در اکوسیستم دیجیتال کشور اما این دفعه از این که بخواهیم انرژی مان را صرف توضیح دادن و جنگ های رسانه ای متفاوت نماییم خسته شده ایم و می خواهیم نوع مواجهه مان را با این چالش تغییر دهیم. این میدان را به خودشان واگذار می نماییم. می توانند روی تلوبیون، سرویس استریمینگ راه اندازی کنند. علیرغم میل باطنی و در نهایت تاسف و ناراحتی، آپارات گیم از روز جمعه – ۱۸ شهریور برای همیشه خاموش می شود.»

در این زمینه بیشتر بخوانید:

آپارات گیم تعطیل شد

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر اما امروز با انتشار متنی به ابهامات مطرح شده از جانب مالک آپارات چنین پاسخ داده است: «سرویس بازی آپارات به علت پخش زنده بازی های دیجیتال(گیم استریم) و باتوجه به تصریح قانون در خصوص انحصار پخش زنده توسط سازمان صدا و سیما، اصولاً بدون دریافت مجوز از ساترا تشکیل شده است. اما با این وجود، ساترا به احترام کاربران زیست بوم بازی های دیجیتال که بدون اطلاع از غیر قانونی بودن این سرویس پخش زنده، عضو آن شده اند، هزینه کرده اند و در این حوزه فعال می باشند، نه تنها برای تعطیلی این سرویس، به آپارات نامه ای ابلاغ نکرده است بلکه به منظور پایداری آن بارها تذکرات سودمندی برای سالم سازی محیط مذکور و رعایت استانداردهای محتوایی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و نظام اسرا(نظام رده بندی سنی بازی های کامپیوتر ای)، عرضه کرده است.
این که یک بخش خصوصی به هر علتی پس از جذب برخی از کاربران، بدون توجه به تمایل کاربران و حقوق ایشان، تصمیم بگیرد زمین بازی خویش را عوض کند، نشان دهنده عدم مسئولیت پذیری و پایبند نبودن به اخلاق حرفه ای است که این امر، به هیچ وجه مورد قبول ساترا بعنوان حامی حقوق کاربران نیست.
انتظار اینست که شرکتی با ادعای دانش بنیان بودن بتواند سالم سازی محتوای زیست بوم بازی های دیجیتال را در کنار ایجاد نشاط اجتماعی، حفظ امنیت روانی خانواده ها و کودکان و نوجوانان را در اولویت قرار داده و به صورت پایدار برای ساماندهی و سالم سازی کسب و کار خود تدبیر کند.
ساترا بر اجرای تکالیف قانونی خود در چهارچوب مقررات و آئین نامه های محتوایی ابلاغی تاکید دارد و توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن (به عنوان یکی از مصوبات شورایعالی فضای مجازی) را یکی از مأموریت های اصلی خود می داند و ازاین رو با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و دیگر نهادهای مرتبط از پلت فرم های بازی های دیجیتال حمایت خواهد نمود.»

درحالی که اظهارات طرفین درگیر در مسأله متضاد با یکدیگر است، اما چنین به نظر می آید که نتیجه این اختلافات و اظهارات ضد و نقیض در نهایت دامنِ کاربرانی را گرفته که از امکانات مختلف این سرویس بهره می بردند. باتوجه به تعطیل شدن سرویس آپارات گیم و با استناد به اظهارات مالک آپارات، تمامی پرداخت های آنها بابت اشتراک و روبی تا آخر شهریور ماه به صورت دقیق بازپرداخت خواهد شد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای واکنش ساترا به ماجرای تعطیلی آپارات گیم بسته هستند Date | 08/09/2022