فردا در فرهنگسرای اندیشه؛ مناظره حجاب با موضوع روایت مردم، روایت حاکمیت

    Home  /  جشن  /  فردا در فرهنگسرای اندیشه؛ مناظره حجاب با موضوع روایت مردم، روایت حاکمیت

فردا در فرهنگسرای اندیشه؛ مناظره حجاب با موضوع روایت مردم، روایت حاکمیت Image

فردا در فرهنگسرای اندیشه؛ مناظره حجاب با موضوع روایت مردم، روایت حاکمیت

صد کادو: روایت مردم و حاکمیت درباره ی حجاب در نشست دیگری از سلسله جلسات کشف واقعیت های حجاب روز سه شنبه ۸ شهریور در فرهنگسرای اندیشه بررسی می شود.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، «کشف واقعیت های حجاب» سلسله جلساتی است که با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات در موضوع حجاب فردا سه شنبه ۸ شهریور در فرهنگسرای اندیشه انجام می شود. در این برنامه اساتید دانشگاه، صاحب نظران و کارشناسان از طیف های مختلف فکری مقابل هم قرار گرفته و یک موضوع خاص در زمینه حجاب را نقد و بررسی موشکافانه می کنند.
جلسه دوم از این ویژه برنامه با موضوع «روایت مردم، روایت حاکمیت» از مسئله حجاب در فرهنگسرای اندیشه انجام می شود. حجت الاسلام ذوعلم عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و محمدحسین بادامچی عضو هیئت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ی محورهایی نظیر «حق تعیین سرنوشت»، «روایت فقهی از حجاب در جامعه»، «بررسی الزام حکومتی حجاب» و … صحبت می کنند.
از جمله عناوینی که تا حالا در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته می توان به «منظر اجتماعی حجاب»، «ابعاد فقهی حقوقی»، «فرهنگ و اجتماع» و…. اشاره نمود.
موضوع حجاب همیشه دارای طرفداران و منتقدینی در سطوح مختلف جامعه و حاکمیت بوده است. برخی معتقدند که روایت حاکمیت از این مساله روایتی تک بعدی بدون درنظرگرفتن اقتضائات جامعه است و در نقطه مقابل نقدهایی نیز بر پوششِ گروهی از افراد جامعه وارد می شود. بدین جهت بنظر می رسد که تمرکز بر ارائه یک نظریه واحد برای حجاب از طرف مردم و حاکمیت امری مهم و ضرورت دارد.
این جلسه فردا سه شنبه ۸ شهریورماه از ساعت ۱۴ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می گردد و ورود به آن برای عموم علاقه مندان آزاد است و می توانند با حضور در این نشست سوالات و ابهامات خودرا بپرسند. همین طور علاقمندان می توانند این جلسه را بصورت مجازی دنبال کنند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای فردا در فرهنگسرای اندیشه؛ مناظره حجاب با موضوع روایت مردم، روایت حاکمیت بسته هستند Date | 30/08/2022