رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی: صدای خبرنگار را برای روایت آشکار رویدادها خفه نکنید

    Home  /  جشن  /  رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی: صدای خبرنگار را برای روایت آشکار رویدادها خفه نکنید

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی: صدای خبرنگار را برای روایت آشکار رویدادها خفه نکنید Image

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی: صدای خبرنگار را برای روایت آشکار رویدادها خفه نکنید

مشهد ـ رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار داشت: به عنوان یک بسیجی از شخص استاندار تا پایین ترین مدیران در رده های مختلف می خواهم که صدای خبرنگار برای روایت آشکار رویدادها را خفه نکنید.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، مهدی شاد ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی با اشاره به این که مشهد و خطه خراسان درگیر چالش های متنوعی است، مطالبه ما و تلاش ما این است که شما را برای روایت صریح و آشکار اتفاقات و رویدادها کمک نماییم، اگر اتفاقی می افتد را روایت آشکار نکنیم، بعدأ باید تبعات و تفسیرها را جمع نماییم، خطاب به مدیران از صدر تا ذیل استان اظهار نمود: به عنوان یک بسیجی از شخص استاندار تا پایین ترین مدیران در رده های مختلف خواهان این هستم که صدای خبرنگار برای روایت آشکار رویدادها را خفه نکنید.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اعلان اینکه اگر تعلل نماییم و روایت آشکار نکنیم و اجازه دهیم رویدادها را بدون شناسنامه ها روایت کنند، اضافه کرد: بعدها باید تفسیرهای غلط و روایت های نامشروع را جمع نماییم.
وی به ماجرای شهادت دو طلبه، حوادث سیل و قطار، حادثه متروپل و ترور اشاره نمود و اظهار داشت: اگر روایت آشکار و دست اول را انجام ندهید، در کسری از زمان بی اخلاقی ها و روایت های کذاب را باید در رسانه های بیگانه و دشمن جمع نماییم پس باید به روایت آشکار سریع و دقیق بپردازیم.
شاد با اشاره به جشنواره ابوذر اظهار نمود: همه تلاشمان را انجام دادیم تا جشنواره ششم درگیر کلیشه ها و تعارف ها نشود.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اعلان اینکه ابوذر یک جشنواره فرمی و رضایت خاطر خیلی ها نیست، افزود: در جشنواره ابوذر تلاش بر این است که با ایجاد بستری مناسب برای مسائل یک حرکت جبهه ای و همگانی برای دو هدف که ابتدا بیان مسئله و دوم حل مسئله است، این حرکت همگانی صورت گیرد.
وی با اشاره به این نکته که صاحبان اصلی تحلیل نسبت به مسائل اهالی رسانه هستند، اظهار داشت: صاحبان قلم و اهالی رسانه فرهیختگن جامعه هستند و نسبت به مسائلی که می بینند کار تحقیقی وکار عمیق فکری می کنند و در این جهت ارتباطات دقیق پیدا می کنند.
شاد در ادامه بیان کرد: با اهمیت ترین دغدغه و انگیزه ما در جشنواره ابوذر شناسایی و کشف مسئله، پرداخت و ارائه مدل برای حل مسئله است تا بتوانیم ک حرکت همگانی انجام دهیم.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار داشت: در جشنواره ششم ازنخبگان و صاحبان اندیشه در شهر و استان کمک گرفتیم.
وی درباب محورهای جشنواره ششم اظهار داشت: تعدادی از همکاران در رسانه های مختلف استان، شورای راهبردی سازمان بسیج رسانه را تشکیل دادند که در این شورا سیاست ها، خط مشی و وسایلی که در جشنواره ابوذر می توانیم ابداع نماییم را فهرست و خروجی کار شورای راهبردی در شورای سیاست گذاری جشنواره ابوذر که با حضور مدیران رسانه های استان انجام شده بعد از جمع بندی، بحث و گفت و گو پیرامون آن، محورهای جشنواره ششم را مشخص کرد.
مشهد میزبان جریان زیارت هست
شاد با اعلان اینکه مسئله هویت و نام مشهد در جشنواره ابوذر حائر اهمیت است، اضافه کرد: جشنواره ششم با وجود این که به برخی مسائل ملی پرداخته، تلاش نموده در زمینه مسائل بومی خراسان رضوی چند شاخص اساسی را به عنوان محورهای خود قرار دهد و ما معتقدیم که مشهد صرفأ یک شهر راهبردی نیست، مشهد میزبان جریان زیارت هست.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اضافه کرد: مشهد میزبان فرهنگ رضوی است و دال مرکزی انقلاب اسلامی زیارت، فرهنگ رضوی و میزبانی از امام رضا (ع) است.
وی اضافه کرد: گرانیگاه هر تمدنی، پشتوانه اندیشه ایست که دارد و گرانیگاه انقلاب اسلامی پشتوانه اندیشه ای آن یعنی مکتب اسلام و دوده است.
شاد اضافه کرد: مشهد میزبان اصلی هویت دینی، شیعی و گفتمانی ما است پس طبیعی است که مشهد و خطه خراسان بواسطه این که میزبان دال مرکزی انقلاب اسلامی است، همیشه درگیر چالش ها و تهدیدها باشد.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار داشت: امروز شاهدیم که مشهد به عنوان یکی از کانون های اساسی شکل گیری اصول انقلاب اسلامی معرفی می شود، اگر مقرر است مدلی برای جنس نگاه انقلاب اسلامی به زن مخابره شود، آن چیزی مخابره می شود که در مشهد ارائه می شود.
وی اضافه کرد: اگر در زمینه هویت اجتماعی انقلاب اسلامی مقرر است مدلی ارائه شود، تلاش می شود آن چیزی مخابره شود که در مشهد رخ می دهد، پس مشهد را به عنوان بسترگاه جدی در زمینه چالش ها و تهدیدها می بینیم.
شاد اضافه کرد: از شروع سال جاری تا حالا در زمینه نارضایتی های اجتماعی و اقتصادی، نارضایتی های سیاسی با موجی سینوسی مدام درگیر چالش ها بودیم، شاید اصفهان و تبریز و اهواز با نسبت بسیار پایین تری درگیر این چالش ها هستند پس شهر مشهد و خطه خراسان یک شهر و خطه راهبردی است.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اعلان اینکه آیا رسانه ها را باید ساکت کرد؟ افزود: ما می گوئیم روایت، می گوئیم جشنواره ابوذر می خواهد بستر روایت جمعی و همگانی ما برای کشف، ارائه و حل مسله باشد، آیا صرفأ روایت اتفاقات تمیز و سالم است؟ نسبت روایت و چالش ها، نسبت روایت و تهدیدها، نسبت روایت و ضعف ها و نسبت روایت و مطالبه گری چیست؟ معتقدیم در جشنواره ابوذر با حضور شما اهالی رسانه آماده هستیم که کار جبهه ای روایتگری نماییم و به روایت فرصت ها، روایت ظرفیت ها، روایت رویش ها، روایت امیدها و روایت چالش ها، روایت ضعف ها و روایت قصورها با هدف حل مسئله بپردازیم.
وی اضافه کرد: این که رهبری می گویند نسبت مطالبه گری با انقلاب اسلامی نداشتن مخرج مشترک با رسانه ای است که خیر این کشور و مردم را نمی خواهد.
شاد افزود: وقتی می گوئیم به حوزه امیدبخشی، روایت فرصت و ظرفیت می پردازیم به همان نسبت باید روایت ضعف و چالش و تهدید صورت بگیرد اما با چه هدفی؟ این آنجایی است که دیگر مخرج مشترک با ایران اینترنشنال ندارد.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار داشت: فعال رسانه ای و خبرنگار ما برای حرکت یک گام رو به جلو در جشنواره ابوذر تهدیدها را با امید حل آن چالش و تهدید روایت می کند.
وی اضافه کرد: معتقدیم شما رسانه ای های شناسنامه دار اصیل، پرچم دار این جنس مطالبه گری هستید.
شاد اظهار داشت: همین طور از مجموعه رسانه ای آستان قدس تشکر می کنم که در ماجرای حرم مطهر حرفه ای عمل کردند که به فاصله یک ساعت پس از رویداد بیانیه اول را دادند که اصل ماجرا چیست، مگر در عصر انسان رسانه می توانید بگویید نگو و حرف نزن، رسانه شماسنامه دار اگر روایت اصلی و دسته اول را نگوید باید تحلیل های انسان رسانه ها و رسانه های بیگانه را جمع کنید.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار نمود: امروز مشهد به پشتوانه سازی فکری و گفتمانی انقلاب اسلامی نسبت به زن تبدیل گشته است.
وی افزود: یکی از مدیران اصلی حوزه زن و خانواده در استان جلسه ای داشتند و جشنواره ای برگزار کردند در زمینه استعدادیابی خانم ها در زمینه های مختلف، با ایشان صحبت می کردم و گفتم شما در اختتامیه تان وقتی به خانم های این شهر تندیس بهترین بازیگر، مجری و نویسنده کتاب را تقدیم می کنید، یک حرف را پشت بلندگو بلند بگویید، در شهری که آنچه از آن مخابره می شود، تیرگی است، در همین شهر جریان انقلاب اسلامی بسترساز کشف و توانمندسازی خانم ها در عرصه های مختلف است، این شهر باید تبدیل گردد به مدل، تفسیر و تحلیل انقلاب اسلامی از دید مترقی به زن که مقام معظم رهبری با عنوان «الگوی سوم زن» ارائه کردند.
شاد اضافه کرد: دقیق ترین و جامع ترین نگاه به زن، جامع ترین شخصیت بخشی به زن آن چیزی است که رهبر انقلاب به عنوان نفر اول فکری انقلاب اسلامی ارائه کردند، الگوی سوم زن، الگویی که نه زن را برده می بیند و نه زن را منهای خانواده تفسیر می کند، برای زن شأن اجتماعی و احترام قائل است.
جشنواره ابوذر نگاه ویژه ای به مسئله زن دارد
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اضافه کرد: جشنواره ابوذر نگاه و تمرکز ویژه ای به حوزه خانواده و مسئله زن دارد.
وی با اعلان اینکه اهتمام ما بر این بود که در این دوره جشنواره در بحث فرم و همین طور در داوری تغییرات جدی داشته ایم، اضافه کرد: در فرم اجرا و بخش های ویژه جشنواره سعی کردیم تغییراتی ایجاد نماییم همین طور انسان رسانه ها و حوزه هنر بخش ویژه ای در جشنواره دارند.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در آخر اظهار نمود: توجه ویژه به رسانه های بومی و محلی شهرستان ها نیز داریم.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی: صدای خبرنگار را برای روایت آشکار رویدادها خفه نکنید بسته هستند Date | 05/08/2022