دبیر شورای فرهنگ عمومی: ۲ درصد از اعتبارات دستگاه ها باید به مبحث فرهنگ اختصاص پیدا کند

    Home  /  جشن  /  دبیر شورای فرهنگ عمومی: ۲ درصد از اعتبارات دستگاه ها باید به مبحث فرهنگ اختصاص پیدا کند

دبیر شورای فرهنگ عمومی: ۲ درصد از اعتبارات دستگاه ها باید به مبحث فرهنگ اختصاص پیدا کند Image

دبیر شورای فرهنگ عمومی: ۲ درصد از اعتبارات دستگاه ها باید به مبحث فرهنگ اختصاص پیدا کند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: پیشتر مصوبه های فرهنگی با کمبود اعتبارات روبه رو بود ولی با تصویب قانون تخصیص اعتبار ۲ درصد هر دستگاه به مبحث فرهنگ این مشکل رفع خواهد شد.
به گزارش صد کادو به نقل از مهر، سید مجید امامی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که بامداد پنجشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار نمود: شورای فرهنگ عمومی، به منظور سیاست گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور با ترکیب متنوع و مؤثر از تمام نهادهای حاکمیتی و مردمی بعنوان قرارگاه و مجلس مؤثر فرهنگی هر منطقه وظیفه صیانت و ارتقای فرهنگ عمومی را در جامعه به عهده دارد. دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ابراز کرد: با همین نگاه شورای فرهنگ عمومی استان ها شکل گرفت که در جهت پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی کشور، استان ها با عنایت به زیست بوم خود درحال فعالیت هستند. امامی با بیان این نکته که امروز پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی یکی از اولویت های جدی دولت می باشد اظهار داشت: بر مبنای آیین نامه شورای فرهنگ عمومی استان، جلسات شوراهای فرهنگ عمومی هرماه حداقل یک جلسه باید برگزار گردد که متأسفانه قزوین جزو استان هایی است که در این حوزه کم کاری دارد. وی اظهار داشت: اگر بتوانیم فهم استان را به خوبی انجام دهیم و خصوصیت های خاص فرهنگی هر منطقه را درک نماییم می توانیم در زمینه ارتقای فرهنگ استان مؤثر باشیم. این مسئول تبیین کرد: این شورا در تلاش است بافهم استان و درک اصالت ها اهداف خویش را دنبال کند، به این معنا که فرهنگ به مفهوم واقعی کلمه عمومی شود و از تصمیم سازی و تصمیم گیری از مرکز به مناطق و استان ها انتقال یابد. دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در صورتی موفق خواهد بود که بافهم اصالت ها، توجه به نگاه و خواسته های مردم، استفاده از ظرفیت های کشاورزی، محیط زیست و بررسی علت های مهاجرت در استان و همینطور رصد نو پدیدها، مشکلات و معضلات پیرامون استان را مرتفع کند و بدیهی است که کار فرهنگی احتیاج به ضمانت اجرایی دارد و شورای فرهنگ عمومی چیزی جز عمل به منویات مقام معظم رهبری نیست.

امامی تصریح کرد: ۲ درصد از هزینه های هر دستگاه اجرایی باید در حوزه فرهنگ هزینه شود، شورای فرهنگ عمومی تا به امروز با مشکل کمبود اعتبار روبه رو بود اما امروز که هر دستگاه موظف به تأمین اعتبار است می توانیم فعالیتهای جدی شورای فرهنگ عمومی را آغاز نماییم و این یک گام مؤثر در جهت اشاعه فرهنگ عمومی است. وی خاطرنشان کرد: در دوره های پیش برنامه ریزی های فرهنگی نداشتیم اما امروز خیلی از مباحث و وظیفه به شورای فرهنگ عمومی متحول می شود و این نشانه خوشبینی به شورای فرهنگ عمومی است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دبیر شورای فرهنگ عمومی: ۲ درصد از اعتبارات دستگاه ها باید به مبحث فرهنگ اختصاص پیدا کند بسته هستند Date | 31/07/2022