مدیر كل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی: دستاورد اسلام در جهان امروز در دست داشتن پرچم پیشرفت است

    Home  /  جشن  /  مدیر كل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی: دستاورد اسلام در جهان امروز در دست داشتن پرچم پیشرفت است

مدیر كل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی: دستاورد اسلام در جهان امروز در دست داشتن پرچم پیشرفت است Image

مدیر كل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی: دستاورد اسلام در جهان امروز در دست داشتن پرچم پیشرفت است

مشهد ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: بر خلاف کوشش های دشمنان، دستاورد اسلام در جهان امروز، در دست داشتن پرچم پیشرفت است.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در مراسم رونمایی از کتاب «اقلیت های مسلمان در قاره های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا» اظهار نمود: دشمنان در تلاش هستند تا ناکارآمدی اسلام و عدم امنیت مسلمانان بواسطه تعدادی از اتفاقات را بزرگنمایی کنند، بر خلاف کوشش های دشمنان، دستاورد اسلام در جهان امروز، در دست داشتن پرچم پیشرفت است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: کتاب «اقلیت های مسلمان در قاره های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا»، می تواند عامل مؤثری برای حرکت در راه شناخت سایر مسلمانان در اقصی نقاط جهان باشد.
وی اضافه کرد: تعدادی از کتاب ها دارای زمان هستند، کتابهای زمانبندی شده به مفهوم استفاده از محتویات آن کتاب در یک بازه زمانی خاص است اما تعدادی از آثار فرا زمانی هستند.
حجت الاسلام سبزیان اضافه کرد: کتاب مزبور را می توان در گروه آثار فرا زمانی قرار داد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: یکی از نکات مهم برای مبلغان، پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی داشتن اطلاعاتی در زمینه بین الملل است.
مدعی تشکیل امت اسلامی هستیم
در ادامه، محمدعلی احمدیان، نویسنده کتاب اقلیت های مسلمان در قاره های آسیا و اقیانوسه نیز اظهار نمود: مدعی تشکیل امت اسلامی هستیم و آرمان ما ترویج دین اسلام است.
نویسنده کتاب اقلیت های مسلمان در قاره های آسیا و اقیانوسه اضافه کرد: اما برای رسیدن به این مهم ابتدا باید شناخت کاملی از مسائل مربوط به تمامی مسلمانان در جهان داشته باشیم، امروزه عملکرد یک مسلمان به تمامی مسلمانان جهان تعمیم داده می شود.
وی اظهار نمود: یکی از علل نگارش این کتاب احساس وجود خلاء جغرافیای اسلامی بصورت تخصصی در این عرصه بود.
احمدیان اضافه کرد: با کمال تأسف منابع موثقی درباب این مساله در زبان فارسی و در زبانهای دیگر وجود نداشت و گاه تنها باید به یک نشریه و یا نوشته چند سطری برای جمع آوری اطلاعات بسنده می شد.
گفتنی است، کتاب اقلیت های مسلمان در قاره های آسیا و اقیانوسیه توسط انتشارات خاتم مشهد در ۵۹۲ صفحه با محوریت پراکندگی جغرافیایی، شرایط اجتماعی، اقتصادی و توضیح مراحل تاریخی مسلمان بصورت ۲ جلدی در سال ۱۴۰۰ به چاپ و رونمایی گردید.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیر كل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی: دستاورد اسلام در جهان امروز در دست داشتن پرچم پیشرفت است بسته هستند Date | 10/07/2022