وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتلای شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه های وزارت ارشاد قرار دارد

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتلای شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه های وزارت ارشاد قرار دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتلای شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه های وزارت ارشاد قرار دارد Image

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتلای شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه های وزارت ارشاد قرار دارد

به گزارش صد کادو خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی مهم ترین شاخه شجره شورای عالی انقلاب فرهنگی است و حفظ، احیا، اعتلا و کارآمدسازی آن در صدر برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده است.

محمدمهدی اسماعیلی امروز، اول تیر ماه، در پیام خود به نشست کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استانها که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، اظهار نمود: توفیق بیشتر در کارگروه ساماندهی مد و لباس، جدیت، مشارکت و سختکوشی همکاران استانی برای تحقق مطالبات و انتظارات بر زمین مانده را می طلبد. کارشناسان دبیرخانه های استانی شورای فرهنگ عمومی و مدیران کل استانی، طراحان هنرمند، موسسات هنری، اصناف، فعالان حوزه حجاب و عفاف و صنعت نساجی مد و پوشاک بازیگران فرهنگی تحول در سه عرصه طراحی، تولید و توزیع پوشاک هستند. تعامل با این بازیگران را باید جدی گرفت و فرآیندهای متنوع آموزشی، نمایشی و نظارتی را باید با دسترس پذیرسازی لباس زیبا، سالم، ارزان و عفیفانه در تراز فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مد نظر قرار داد.

وی راهبری و پیگیری تقویت زیست عفیفانه در زندگی خانوادگی با نگاهی عمیق، راهبردی، مردمی و تخصصی را در راس اولویت های شورای فرهنگ عمومی دانست و اضافه کرد: تدوین و تحقق سند تحول فرهنگ و هنر استانها که در صدر انتظارات وزارتخانه از مدیران کل است، چه در قالب برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و چه در قالب دیگر برنامه های راهبردی، مرهون نقش آفرینی جدی شوراها و اعضای گرانقدر آنست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: در امتداد اعتلای شورای فرهنگ عمومی به زیست بوم گرایی، زعامت ولایت فقیه بر میدان فرهنگ، مردمی سازی، تخصص گرایی و راهبری جمعی اهداف فرهنگی باور داریم.

وی افزود: هدایت ستاد حجاب و عفاف وزارتخانه توسط دبیر شورا نشانگر آنست که ما عزم راسخ بر پیشرانی اقدامات فرهنگی هنری و رسانه ای در این حوزه مهم فرهنگ عمومی داریم. برای این منظور رابطان استانی این عرصه در تعامل کامل با دبیران شورا در استانها باید اشراف و ابتکار عمل جدی در برنامه ها، منابع و ظرفیت های فرهنگ سازی حجاب و عفاف، خصوصاً در نسل جوان و نوجوان، داشته باشند.

نشست کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استانها از امروز، اول تیر ماه، به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد شروع شد و فردا به کار خود اختتام می دهد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتلای شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه های وزارت ارشاد قرار دارد بسته هستند Date | 23/06/2022