معاون فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان: کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می شود

    Home  /  جشن  /  معاون فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان: کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می شود

معاون فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان: کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می شود Image

معاون فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان: کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می شود

به گزارش صد کادو معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تقویت کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون اطلاع داد.
به گزارش صد کادو به نقل از خبرگزاری ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، محمود مروج با بیان تقویت کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توضیح داد: این کمیته با انتشار لیست هایی جداگانه در حوزه دختران، پسران و لیست های موضوعی در معرفی این آثار برتر به مخاطبان خود و خانواده ها کمک می نماید.
کمیته کتاب از مجموعه های با سابقه کانون است که از سالهای دور با بررسی کتاب های ناشران غیرکانونی، برخی آثار مناسب را انتخاب، درجه بندی و در چارچوب لیست هایی منتشر می کرد. این لیست ها که با نظر کارشناسان مورد تایید کانون انتخاب می شد، در اختیار کتاب خانه ها و مراکز کانون و دیگر مراکز فرهنگی و خانواده ها قرار می گرفت و کانون هم تنها در چهارچوب این لیست کتاب های ناشران را خریداری می کرد.
وی اظهار داشت: در سالهای اخیر با راه اندازی جایزه کتاب ماه و سال از جانب کانون، این مسئولیت در عمل به دبیرخانه این جایزه واگذار شد و الان معاون فرهنگی کانون از تقویت فعالیتهای این کمیته خبر می دهد.
معاون فرهنگی در عین حال درباره راه اندازی باردیگر جایزه کتاب ماه و سال خاطرنشان کرد: برای شروع باردیگر کار دبیرخانه این جایزه کتاب باید مسایل مالی آن حل شود و تعهداتی که نسبت به پدیدآورنده و ناشر است در نظر گرفته شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مراکز فرهنگی و هنری کانون احتیاج به کتاب های غیر داستانی هم دارد اظهار داشت: کتاب هایی که موفق به دریافت جایزه کتاب ماه و سال می شوند، در لیست خرید مراکز فرهنگی هنری کانون قرار گرفته و در هر فصل به صورت لیست کتاب های مناسب اعلام شوند.
معاون فرهنگی کانون اظهار داشت: جایزه کتاب ماه و سال برای بالابردن کیفیت کتاب های کودک و نوجوان، پشتیبانی از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران و ترویج کتاب و کتاب خوانی در سالهای قبل برگزار شده است.
کتاب ماه، عنوان جایزه ای است که هر ماه انتخاب و درانتها هرفصل از جانب کانون پرورش فکری، به یک نویسنده، شاعر، مترجم یا ناشر اهدا می شود.
جایزه کتاب سال، هم جایزه سالانه کتاب کانون پرورش فکری است که از میان کتاب های نامزد هیأت بررسی و انتخاب کتاب در طول سال، انتخاب و به شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران اهدا می شود.
منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای معاون فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان: کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می شود بسته هستند Date | 15/06/2022