مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای: بازی های بدون مجوز کامپیوتری سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است

    Home  /  جشن  /  مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای: بازی های بدون مجوز کامپیوتری سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای: بازی های بدون مجوز کامپیوتری سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است Image

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای: بازی های بدون مجوز کامپیوتری سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است

به گزارش صد کادو قم ایشان سپس با اشاره به ظرفیت های بازی های کامپیوتری در زمینه رفتارسازی گفت: قوه قضاییه تاکید دارد خیلی از بزه های نوجوانی و جوانی تحت تاثیر بازی های بدون مجوز کامپیوتری است و این بازی ها سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری امروز در کارگروه ساماندهی مراکز بازی های کامپیوتری استان قم در سالن جلسات تالار فرهنگ و هنر شهر قم اضافه کرد: بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با پشتوانه اسناد بالادستی در کشور متولی زیست بوم بازی های دیجیتال در زمینه های مختلف همچون پشتیبانی از تولید، نظارت بر محتوا، پشتوانه سازی نظری و تحقیقاتی، صدور مجوزها و پروانه های انتشار است.

وی گفت: این بنیاد در زمینه آموزش، کار آموزش نیروی انسانی در بازی سازی را برعهده دارد و در تحقیقات پژوهشی برای محتوا فعال است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به اینکه این بنیاد مقرر است نقش های متفاوتی را ایفا کند اظهار داشت: پشتیبانی از تولید و ارتقای سواد بازی کامپیوتری در بین مخاطبان و پشتیبانی از حقوق معنوی مصرف کننده از وظایف بنیاد است.

وی اضافه کرد: آن چه کار ما را متحول تر کرده ارزش بازی های ویدیویی از بعد اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای در دنیای امروز است.

پژمان گفت: در عرصه تولید بازی های کامپیوتری به ویژه بازی های موبایلی، ۱۵۰ بازی موبایلی در سال در کشور تولید می شود که فرصت مناسبی برای اشتغال جدید به شمار می آید.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بازی های کامپیوتری در زمینه رفتارسازی گفت: قوه قضاییه تاکید دارد خیلی از بزه های نوجوانی و جوانی تحت تاثیر بازی های بدون مجوز کامپیوتری است و این بازی ها سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اشاره کرد: کاربردهای متنوع بازی کامپیوتری به موضوع مهمی در دنیا تبدیل گشته است و مجموع این کارکردها نشان میدهد با موضوع مهمی مواجه هستیم.

وی در ادامه میزان هزینه کرد برای بازی های کامپیوتری در ایران را حدود پنج هزار میلیارد تومان در سال ذکر کرد.

پژمان گفت: در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برای تقویت سواد رسانه ای مخاطب و نظارت بر محتوا کار می نماییم که بتواند زنجیره مناسب در این مساله بوجود آورد.

وی اضافه کرد: در مورد بازیگاه ها(گیم نت ها) یکی از اتفاقات خوب عملکرد متفاوتی است که در قم نسبت به بقیه استانها شاهد می باشیم و ظرفیت نمونه سازی قم وجود دارد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای: بازی های بدون مجوز کامپیوتری سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است بسته هستند Date | 13/06/2022