سی امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

    Home  /  جشن  /  سی امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

سی امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد Image

سی امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

سی امین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی آثار می پذیرد. مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ است.
به گزارش صد کادو به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران سی امین دوره این جایزه را با هدف شناسایی و معرفی کتاب های پرارزش در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی در سه بخش تالیف، ترجمه و تصحیح که برای اولین بار طی سال قبل میلادی(۲۰۲۱) به زبان های متعدد در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می نماید.
بر اساس این فراخوان، از تمام ناشران و پدیدآورندگان دعوت می شود، یک نسخه از کتاب موردنظر خویش را تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ جهت شرکت در این دوره جایزه، به نشانی دبیرخانه ارسال نمایند.
آثار ارسالی به این دوره از جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در مبحث «مطالعات اسلامی؛ شامل: کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و…» و در مبحث «مطالعات ایرانی؛ شامل: کلیات، زبان و زبان شناسی ایرانی، مردم شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و…» است.
ویژگی های آثار ارسالی به این دوره از جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:
– برخورداری از ابتکار و خلاقیت در عرضه بینش اسلامی، تحقیقات و مطالعات ایرانی
– بهره مندی از ارزش فرهنگی بسیار درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی، پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی
– تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل بندی مبحث ها، رعایت هماهنگی فصل ها و یک دستی مطالب، ذکر لیست های فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن غلط های چاپی
– رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب های ترجمه شده
– رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و عرضه نسخ بدل به حد کافی در کتاب های تصحیح شده
دبیرخانه سی امین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲، طبقه اول واقع است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه الکترونیکی جایزه به نشانی www.bookaward.ir رجوع با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳، داخلی ۲۷۷ تماس بگیرند. دورنگار ۰۲۱۶۶۴۱۵۴۹۸ و پست الکترونیکbookaward@ketab.ir هم برای ارتباط علاقه مندان با دبیرخانه این جایزه درنظر گرفته شده است.
منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سی امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد بسته هستند Date | 01/06/2022