معاون وزیر ارشاد مطرح كرد؛ کادرسازی در عرصه فرهنگ نخستین اولویت وزارت ارشاد

    Home  /  جشن  /  معاون وزیر ارشاد مطرح كرد؛ کادرسازی در عرصه فرهنگ نخستین اولویت وزارت ارشاد

معاون وزیر ارشاد مطرح كرد؛ کادرسازی در عرصه فرهنگ نخستین اولویت وزارت ارشاد Image

معاون وزیر ارشاد مطرح كرد؛ کادرسازی در عرصه فرهنگ نخستین اولویت وزارت ارشاد

به گزارش صد کادو اصفهان معاون حقوقی امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: کادرسازی مهم ترین اولویت وزارت ارشاد است و بعد از آمد و رفت در جایگاه و مسئولیت ها، نام و کار کسانی ماندگار است که توانستند نسل نویی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تربیت کنند.

سید محمد هاشمی، امروز(یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار نمود: بخش قابل توجهی از جابجایی ها نه از سر ناکارآمدی، که برای تجدید قوا و نو شدن ریل و ناوگان خدمت است و نافی خدمات و تلاشهای مسؤلان سابق نخواهد بود.

وی ضمن اشاره به معارفه آذربایجانی بعنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اضافه کرد: عهد ما در وزارت فرهنگ و ارشاد با همه مدیران در ۱۲ بند حکم مأموریت ذکر شده که به صورت خاص و با عنایت به اقتضائات استان اصفهان دو مورد بیشتر مورد انتظار خواهد بود.

هاشمی افزود: هم افزایی بین دستگاههای مختلف حاکمیتی در حوزه فرهنگ و ارشاد استان نخستین مأموریت مدیرکل فرهنگ و ارشاد است چون که تعدد دستگاههای فعال در این عرصه در اصفهان فرصتی بسیار مغتنم جهت استفاده از ظرفیت های مختلف و افراد برجسته این حوزه در استان فراهم نموده و ظرفیت قانونی شورای فرهنگ عمومی هم در این راه قابل استفاده می باشد.

به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، معاون حقوقی امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کادرسازی مهم ترین اولویت وزارت ارشاد است، تاکید کرد: بعد از آمد و رفت در جایگاه و مسئولیت ها، نام و کار کسانی ماندگار است که توانستند نسل نویی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تربیت کنند، ظرفیت انسانی اصفهان، مراکز فرهنگی و هنرمندان آن بی نظیر و یا حداقل کم نظیر است و خواهش ما اهتمام جدی مسؤلان در این حوزه می باشد تا رونق و جان تازه ای در فرهنگ و هنر استان ایجاد شود.

همچنین سید یوسف طباطبایی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و رئیس شورای فرهنگ عمومی هم در این جلسه با اشاره به اینکه ارشاد یعنی راهنمایی درست، اظهارکرد: ارشاد کاری بزرگ و اساسی است و هنرمندان باید بدانند که هنر را که نعمت بزرگ خداست در چه راهی هزینه می کنند.

وی هزینه کردن نعمت خدا در راه صحیح را از مصادیق شکر دانست و افزود: امیرالمومنین(ع) می فرمایند «تقوا این است که نعمت خدا را ضد خدا به کار نبرید». صدای خوب، قلم خوب و فکر خلاق هنرمند نعمت است و استفاده آن در راه خدا مصداق شکر عملی.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: برای ارشاد مردم ابتدا باید خود در راه درست باشیم تا بتوانیم نقش مرشد و هدایتگر دیگران را ایفا نماییم و این، مسئولیت بزرگی است که مسؤلان اداره فرهنگ و ارشاد باید به اهمیت آن توجه داشته باشد.

طباطبایی نژاد با تاکید بر این که دیگر کشورها عیب خویش را فاش نمی کنند و تلاش در پوشیده داشتن عیوب ملت خود دارند، خاطرنشان کرد: هنرمندان و اهالی رسانه گاها عیب کشور را فاش می کنند و حتی حرف و اتفاق درست را کج و زشت نشان می دهند که این بدترین کار است.

وی ضمن اشاره به این که صهیونیست ها حتی در بازی سازی برای کودکان هم هدف خاص خویش را دنبال می کنند، افزود: گاها هنرمندان در عرضه آثار هدف و نگاه خاصی ندارند در حالیکه باید توجه داشته باشیم که هر چه داریم از خداست و باید در راه خدا و با هدف هدایت صرف شود که در غیر این صورت گرفتار خسران خواهیم شد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای معاون وزیر ارشاد مطرح كرد؛ کادرسازی در عرصه فرهنگ نخستین اولویت وزارت ارشاد بسته هستند Date | 17/05/2022