عروسک های خیمه شب بازی موزه کودک کانون ثبت ملی شد

    Home  /  جشن  /  عروسک های خیمه شب بازی موزه کودک کانون ثبت ملی شد

عروسک های خیمه شب بازی موزه کودک کانون ثبت ملی شد Image

عروسک های خیمه شب بازی موزه کودک کانون ثبت ملی شد

به گزارش صد کادو مجموعه «عروسک های خیمه شب بازی» موزه ملی هنر و ادبیات کودکِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت ملی شد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، موزه ملی هنر و ادبیات کودک در جهت حفظ و نگهداری از دستاوردهای کانون پرورش فکری در سال ۱۴۰۰ مبادرت به ثبت مجموعه «عروسک های خیمه شب بازی» از جانب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور کرد.
این مجموعه شامل ۴۶ عروسک، در ارتباط با اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول و متعلق به «لوتی حسین فرزند کاکا محمد شیرازی» از استادان و پیشکسوتان خیمه شب بازی در ایران است، که از جانب مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری خریداری و سپس به موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون منتقل شد.

این عروسک ها بعد از انجام مراحل اداری و بازدید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در روز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ از جانب این سازمان مجوز ثبت ملی دریافت کرد و در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
عروسک مبارک، سلیم خان، پهلوان و… همچون عروسک های این مجموعه به شمار می روند.
علاقه مندان می توانند برای بازدید از این مجموعه به موزه ملی هنر و ادبیات کودک واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رجوع کنند.
موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری در ایام شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ بامداد تا ۱۶ پذیرای علاقه مندان است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای عروسک های خیمه شب بازی موزه کودک کانون ثبت ملی شد بسته هستند Date | 01/05/2022