معرفی برگزیدگان جایزه فیروزه در نیمه دوم اسفند

    Home  /  جشن  /  معرفی برگزیدگان جایزه فیروزه در نیمه دوم اسفند

معرفی برگزیدگان جایزه فیروزه در نیمه دوم اسفند Image

معرفی برگزیدگان جایزه فیروزه در نیمه دوم اسفند

دبیر هفتمین جایزه کالاهای فرهنگی اظهار داشت: با آخر داوری این رویداد در چند بخش، برگزیدگان جشنواره فیروزه در نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ معرفی خواهند شد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا و به نقل از دبیرخانه جایزه فیروزه، اسماعیل جانعلی پور با بیان این خبر اظهار داشت: سال جاری هم همچون گذشته جشنواره فیروزه با هدف «ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی-اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی»، «تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی منطبق بر اولویت ها و نیازهای کشور»، «ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق»، «زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع خلاق» و «رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور» فعالیت خویش را از آبان ماه شروع کرد. در این دوره ۳۲ استان در جشنواره «کالا و محصولات فرهنگی» حضور بهم رساندند. دبیرخانه جشنواره فیروزه هم به صورت هم زمان آثار ثبت شده در این مسابقات استانی را مورد ارزیابی قرار داد.
جانعلی پور بیان نمود: با آخر داوری های استانی و تقدیر از برگزیدگان، داوری جشنواره فیروزه هم شروع شد. هیئت داوران در هفته گذشته، برگزیدگان در پنج بخش یعنی هدایای فرهنگی، نوشت افزار ایرانی-اسلامی، ساز، عروسک و اسباب بازی را برگزیده اند.
او افزود: با عنایت به برنامه ریزی های انجام شده، تغییراتی در شیوه های حمایتی این جشنواره صورت خواهد گرفت که اخبار آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
«معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی»، «پشتیبانی و پشتیبانی از محصولات فرهنگی تولیدشده در استان ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی»، «ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی»، «گفتمان سازی تولید و مصرف کالاهای فرهنگی» از دیگر اهداف این جشنواره عنوان شده اند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای معرفی برگزیدگان جایزه فیروزه در نیمه دوم اسفند بسته هستند Date | 05/03/2022