محمدعلی مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی شد

    Home  /  جشن  /  محمدعلی مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی شد

محمدعلی مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی شد Image

محمدعلی مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی شد

به گزارش صد کادو قم همزمان با آئین پایانی شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر و با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محمدعلی مجاهدی از شعرای برجسته کشور، طی حکمی از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی انتخاب شد.

همزمان با آئین پایانی شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر که عصر روز چهارشنبه (۴ اسفند ماه) برگزار و برگزیدگان و شایستگان تقدیر آن معرفی گشتند، بر مبنای حکمی از جانب محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد علی مجاهدی بعنوان دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی انتخاب شد.

در متن این حکم آمده است: شاعر گرامی و استاد ارجمند جناب آقای محمدعلی مجاهدی ادبیات با الهام از روح انقلابی امامان هدایت (ع) و هم مکتب سرخ عاشورا، عزت و رفعت می یابد و روح را در آسمان معرفت به پرواز درمی آورد.

در ادامه حکم وزیر ارشاد بیان شده: جاذبه شعر آیینی، که از منابع ادبی و پر مایه قدسی همچون قرآن، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و سخنان نغز خاندان سرچشمه می گیرد سبب شده تا این نوع از ادبیات، یکی از عاملهای مهم تربیتی و انتقال دهنده ارزش ها به نسل های متعدد باشد. شاعر آیینی باورمندانه و پرکار به آنچه در جامعه رخ می دهد می نگرد و تلاش می کند زیبایی ها را زیباتر از آنچه هست به آرایه های کلام زینت بخشد و در مقابل کژی ها انذار دهد.

در ادامه حکم تاکید شده است: نظر به پیشینه و اهمیت شعر آیینی و لزوم مراقبت از این میراث کهن و فرهنگی، جناب عالی که به حمدالله از پیشکسوتان و بزرگان این عرصه هستید، بعنوان دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی منصوب می شوید.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای محمدعلی مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی شد بسته هستند Date | 25/02/2022