مدیر كتابخانه فاطمی قم: کتابخانه فاطمی قم با ۱۱۰ هزار کتاب قفسه باز پذیرای پژوهشگران است

    Home  /  جشن  /  مدیر كتابخانه فاطمی قم: کتابخانه فاطمی قم با ۱۱۰ هزار کتاب قفسه باز پذیرای پژوهشگران است

مدیر كتابخانه فاطمی قم: کتابخانه فاطمی قم با ۱۱۰ هزار کتاب قفسه باز پذیرای پژوهشگران است Image

مدیر كتابخانه فاطمی قم: کتابخانه فاطمی قم با ۱۱۰ هزار کتاب قفسه باز پذیرای پژوهشگران است

به گزارش صد کادو قم ـ ایرنا ـ مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: رجوع کنندگان به کتابخانه فاطمی می توانند از گنجینه قفسه باز این کتابخانه با بیشتر از ۱۱۰ هزار جلد کتاب استفاده کنند.
به گزارش سه شنبه شب ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام محمدجواد بهشتی پور در گفت وگویی اضافه کرد: در گنجینه قفسه باز کتاب های چاپی کتابخانه فاطمی در بخش خواهران حدود ۵۲ هزار جلد کتاب و در بخش برادران بیشتر از ۵۹ هزار جلد کتاب موجود است و در قسمت کتاب های مرجع هم در قسمت خواهران یک هزار جلد و در قسمت برادران یک هزار و ۳۰۰ جلد کتاب وجود دارد.
وی ضمن اشاره به ساعات کاری و ظرفیت های کتابخانه فاطمی افزود: این کتابخانه همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ به صورت یکسره جهت استفاده پژوهشگران، دانشجویان و دانش آموزان باز است.
بهشتی پور اظهار داشت: با عنایت به نزدیک بودن کنکور دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی به در خواست رجوع کنندگان دو ساعت به ساعات کار کتابخانه فاطمی اضافه شده و این مجموعه تا ساعت ۱۰ شب باز است.
وی افزود: ظرفیت کتابخانه حرم مطهر جهت استفاده دانش آموزان و دانشجویان در تالار همکف ۱۱۰ تَن و در تالار عمومی ۲۰۰ تن است و علاوه بر آن پنج تالار پژوهشی با ظرفیت ۱۰۰ تن، ویژه محققان دانشگاهی و حوزوی سطح ۳ به بالا اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه حضور در بخش برادران کتابخانه فاطمی به ثبت نام و دریافت کارت عضویت نیاز دارد، اضافه کرد: ثبت نام در این کتابخانه هر روز در دو نوبت بامداد و عصر در بخش برادران انجام می شود.
بهشتی پور اظهار داشت: بخش خواهران هم در دو تالار مطالعه با ظرفیت ۲۱۰ تن پذیرای رجوع کنندگان است که در این بخش با عنایت به پژوهش محور بودن، استفاده از این کتابخانه برای پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی آزاد و برای دانش آموزان ظرفیت تکمیل است.
وی عنوان کرد: علاوه بر گنجینه قفسه باز، کتابخانه فاطمی شش گنجینه دیگر شامل گنجینه نسخ خطی، گنجینه نفایس، کتاب های چاپ سنگی سربی، منابع ویژه، پیایندها و گنجینه قران های چاپی دارد که در صورت درخواست پژوهشگران در اختیار آنها قرار می گیرد.
کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) واقع در صحن پیامبر اعظم(ص) با بیشتر از ۲۵۰ هزار جلد کتاب از غنی ترین کتابخانه های کشور به حساب می آید که کتابخانه قفسه باز، تالار مرجع، نرم افزارهای امانی، اینترنت پژوهشی، مطبوعات روز و ارائه تصویرهای نسخه های خطی و کتاب های قدیمی از مهم ترین خدمات این مرکز علمی ـ فرهنگی است؛ سنگ بنای این کتابخانه در سال ۱۳۳۱ با اهدای ۵۰۰ نسخه کتاب از جانب مرحوم سید ابوالفضل تولیت گذاشته شد.
استان قم دارای ۲۳ کتابخانه عمومی و تخصصی است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیر كتابخانه فاطمی قم: کتابخانه فاطمی قم با ۱۱۰ هزار کتاب قفسه باز پذیرای پژوهشگران است بسته هستند Date | 23/02/2022