تمدید فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۳

    Home  /  جشن  /  تمدید فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۳

تمدید فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۳ Image

تمدید فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۳

مهلت ارسال اثر به بخش ترویج خواندن جایزه یادبود «آسترید لیندگرن ۲۰۲۳» تا ۳۰ بهمن تمدید گردید.
به گزارش صد کادو به نقل از ایرنا جایزه آلما یا جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی آسترید لیندگرن و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان توسط دولت سوئد در سال ۲۰۰۲ بنیان گذاشته شده است.
این جایزه دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک به حساب می آید.
جایزه آلما در کنار نویسندگان و تصویرگران برجسته هر کشور، به قصه گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودک و ترویج کتاب خوانی صرف نظر از زبان و ملیت آنها هم اختصاص می یابد. تنوع و نوآوری، فراگیر بودن قومیت ها و تداوم اجرایی پروژه همچون معیارهای دریافت این جایزه است.
در حال حاضر، شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی در ایران هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند.
کمیته جوایز شورای کتاب کودک بدین منظور از افراد و یا نهادهایی که فعالیت ترویج خواندن انجام می دهند دعوت می کند که به این فراخوان پاسخ دهند. زمان ارسال مدارک تا تاریخ ۳۰ بهمن تمدید گردید.
متقاضیان باید جهت شرکت در این برنامه فرم فراخوان پیوست را تکمیل کرده و آنرا همراه گزارش مکتوب فعالیت ها و مستندهای مرتبط شامل: عکس، فیلم، کتاب و مقاله تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه به آدرس ایمیل cbctarvij۱۴۰۰@gmail.com ارسال نمایند.
آسترید لیندگرن، نویسنده محبوب سوئدی کودکان و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان است. او درسال ۲۰۰۲ در سن ۹۲ سالگی در گذشت، اما داستان هایش جاودانه شده اند.
جایزه یادبود آسترید لیندگرن، یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران داده می شود، بلکه قصه گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی هم می توانند به آن دست یابند. این جایزه، سالیانه به یک یا بیشتر از یک هنرمند صرف نظر از زبان و ملیت آنها اعطا می شود.
آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی ای باشند که آسترید لیندگرن به آنها باور داشت. هیئت داوران این جایزه از میان کارشناسان برجسته ادبیات کودکان سوئد برگزیده می شوند.
اعضای هیئت داوران برای یک دوره ۴ ساله از جانب شورای ملی سوئد در امور فرهنگی (Swedish National Council for Cultural Affairs) گزینش می شوند. آنها هر ساله از سراسر دنیا سازمان هایی را که دارای گسترده ترین و بیشترین اطلاعات درباره نویسندگان، تصویرگران، قصه گویان و فعالان ادبیات کودک هستند، بعنوان سازمان های نامزدکننده Nominated Body منصوب می کنند تا نامزدهای خویش را از سراسر دنیا به هیئت داوران معرفی کنند.
جایزه یادبود آسترید لیندگرن را شورای ملی سوئد در امور فرهنگی سرپرستی می کند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تمدید فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۳ بسته هستند Date | 16/02/2022