برگزیدگان چهاردهمین جایزه ادبی جلال عرضه شدند

    Home  /  جشن  /  برگزیدگان چهاردهمین جایزه ادبی جلال عرضه شدند

برگزیدگان چهاردهمین جایزه ادبی جلال عرضه شدند Image

برگزیدگان چهاردهمین جایزه ادبی جلال عرضه شدند

به گزارش صد کادو چهاردهمین جایزه ادبی جلال آل احمد با معرفی و تجلیل برگزیدگان پایان یافت.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد، سه شنبه شب، دوازدهم بهمن ماه، در تالار وحدت، با معرفی برگزیدگان پایان یافت.
در بخش نقد ادبی، با تقدیر از کتاب آلبر کامو در ایران، نوشته محمدرضا فارسیان و فاطمه قادری، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد، هیچ اثری برگزیده اعلام نشد.
داوران نقد ادبی: ابوالفضل حًری و علی کاشفی خوانساری و محمدرضا سنگری بودند.
در بخش مجموعه داستان کوتاه، با تجلیل از هملت در نم نم باران نوشته اصغر عبدالهی، هیچ اثری برگزیده اعلام نشد.
در این بخش از ساعت دَنگی، نوشته محمداسماعیل حاجی علیان، انتشارات سوره مهر و قدیس دیوانه، نوشته احمدرضا امیری سامانی، نشر صاد، تقدیر گردید.
محمد طلوعی به نمایندگی از خانواده اصغر عبدالهی، جایزه او را دریافت کرد.
داوران مجموعه داستان کوتاه: خسرو باباخانی و هادی خورشاهیان و یوسف قوجق بودند.
در بخش مستندنگاری، دو اثر
داغ دلربا، نوشته میثم امیری، انتشارات خط مقدم و رضانام تا رضاخان، نوشته هدایت الله بهبودی، نشر مؤسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، به صورت مشترک جایزه نخست را دریافت نمودند.
داوران مستندنگاری: داوود امیریان و ابراهیم زاهدی مطلق و مهدی قزلی بودند.
در بخش داستان بلند و رمان از دو اثر ماه غمگین، ماه سرخ، نوشته رضا جولایی، نشر چشمه و بی نام پدر، نوشته سیدمیثم موسویان، انتشارات کتاب جمکران، قدردانی نمود.
در این بخش هم برگزیده ای اعلام نشد. داوران داستان بلند و رمان: اکبر صحرایی و منصور علیمرادی و قاسمعلی فراست بودند.
در بخش جنبی، جایزه ویژه ویراستاران اندیشه قدیریان برای ویرایش آلبر کامو در ایران، دانشگاه فردوسی مشهد، در بخش نقد ادبی، حسین علینقی برای ویرایش بابارجب، نشر ستاره ها، در بخش مستندنگاری، اکرم دژهوست گنک برای ویرایش ساعت دَنگی، سوره مهر، در بخش مجموعه داستان و مجتبی موحدیان برای ویرایش سلول های بهاری، راهیار، در بخش ویژه مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش داستان بلند و رمان با تقدیر علی حسن آبادی برای ویرایش کتاب ماه غمگین ماه سرخ، از نشر چشمه، هیچ برگزیده ای اعلام نشد.
جایزه ادبی جلال آل احمد، یک جایزه دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه گذاری شده و با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ اولین دوره خویش را در سالروز تولد آل احمد شروع کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه ادامه داشته و هر سال هم زمان با سالروز تولد جلال آل احمد، با انتخاب کتاب های برگزیده به کار خود آخر می دهد.
در این دوره از جایزه جلال آل احمد، ۱۵۷۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. ۹۰۹ عنوان اثر در بخش داستان بلند و رمان، ۲۶۰ عنوان در بخش داستان کوتاه، ۳۶۱ اثر در بخش مستندنگاری و ۴۹ اثر در بخش نقد ادبی در این دوره از جایزه بودند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای برگزیدگان چهاردهمین جایزه ادبی جلال عرضه شدند بسته هستند Date | 03/02/2022