آیا نرم افزارهای آموزش زبان معلمان خوبی هستند؟

    Home  /  جشن  /  آیا نرم افزارهای آموزش زبان معلمان خوبی هستند؟

آیا نرم افزارهای آموزش زبان معلمان خوبی هستند؟ Image

آیا نرم افزارهای آموزش زبان معلمان خوبی هستند؟

به گزارش صد کادو کاربران اینترنت در دوران همه گیری کرونا به نرم افزارهای آموزش زبان پناه بردند اما یک کارشناس اعتقاد دارد این نرم افزارها به تنهایی برای یادگیری یک زبان خارجی جدید کافی نیستند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شلی هپورث (Shelley Hepworth)، روزنامه نگار گاردین، در مطلبی نوشت: در ماه مارس سال ۲۰۲۰ که همه گیری کرونا بر جهان سایه انداخت، تعداد کاربران نرم افزار آموزش زبان دولینگو (Duolingo) از حد معمول آن دو برابر شد. مردم که به علت اعمال مقررات قرنطینه خانه نشین شده بودند کلی وقت اضافه داشتند و به دنبال راه هایی برای پرکردن آن بودند.
چند سال پیش سفری سه ماهه به برزیل داشتم و دلم می خواست بار دیگر حس یادگیری زبان پرتقالی را تجربه کنم ازاین رو به جمع ۵۰۰ میلیون کاربر دولینگو پیوستم. نود روز گذشت، صدها کلمه جدید یادگرفتم و دروس مختلفی را پشت سرگذاشتم اما آب از آب تکان نخورد تا جایی که برایم سوال شد آیا این نرم افزار واقعا چیزی به کاربر یاد می دهد؟
برای رسیدن به پاسخ این سوال به اینگرید پیلر (Ingrid Piller)، کارشناس زبان شناسی در دانشگاه مک کواری، رجوع کردم. پیلر در پاسخ تصریح کرد فرایند یادگرفتن زبان جدید یک روند اسرارآمیز است چون همزمان چند فاکتور مختلف در آن دخیل هستند. این فاکتورها را میتوان به عامل های زبانی و اجتماعی تقسیم بندی کرد.
اگر از جنبه زبانی به آن نگاه کنید، باید کلمات جدید، ساختارهای دستور زبانی و تلفظ را یاد بگیرید. ازاین رو اگر یادگرفتن زبان برای شما صرفاً یک فعالیت ذهنی است یا اینکه می دانید در مسافرت به پاریس چطور باید غذا سفارش دهید، نرم افزارهای آموزش زبان برای شما مفید خواهند بود. اما اگر می خواهید به زبان مورد نظر مکالمه کنید و منظورتان را به مخاطب برسانید، یادگیری زبان با این نرم افزارها کافی نیست.
پیلر در اینباره می گوید: زبان یعنی تعامل کردن با دیگر افراد. این چیزی نیست که به تنهایی بتوانیم انجامش دهیم.
بزرگترین چالش زبان آموزی آن است که هردوی فاکتورها را به طرزی خلاقانه کنار هم قرار داده و در لحظه تصمیم بگیریم که چطور یک واژه را تلفظ کنیم؟ از کدام کلمات استفاده کنیم؟ چطور این کلمات را به درستی در یک جمله کنار هم قرار دهیم و بتوانیم با دیگران مکالمه کنیم
یک نرم افزار آموزش زبان می تواند از جنبه زبانی به شما کمک نماید اما بخش اجتماعی کار با خودتان است. به قول پیلر، اگر بخواهید بیشتر یاد بگیرید باید آموزش زبانتان را متنوع تر کنید. می توانید نرم افزار آموزش زبان را بعنوان ابزاری مفید همراه داشته باشید و همزمان کلاس زبان را امتحان نمایید، به زبان موردنظر ویدئو ببینید و توییت بخوانید.
در نهایت، همانطور که شبکه های اجتماعی ابزاری برای برقراری ارتباط هستند و جای ارتباط واقعی را نمی گیرند، جادوی زبان آموزی در اجتماع اتفاق می افتد نه روی صفحه گوشی هوشمندتان!

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای آیا نرم افزارهای آموزش زبان معلمان خوبی هستند؟ بسته هستند Date | 07/01/2022