مدیر عامل خانه هنرمندان ایران: وضع بودجه خانه هنرمندان خوب نیست

    Home  /  جشن  /  مدیر عامل خانه هنرمندان ایران: وضع بودجه خانه هنرمندان خوب نیست

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران: وضع بودجه خانه هنرمندان خوب نیست Image

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران: وضع بودجه خانه هنرمندان خوب نیست

به گزارش صد کادو مدیر عامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به اینکه امسال هنوز هیچ کمکی از سوی وزارت ارشاد و شهرداری تهران به این مجموعه انجام نشده، می گوید: این روند طبیعی است چون در هر دو بخش با تغییر و تحول رو به رو بوده ایم.
مجید رجبی معمار در گفتگو با ایسنا ادامه می دهد: وضعیت بودجه خانه هنرمندان امسال هم همچون سال قبل نامساعد است و از این نظر با تنگناهای بسیاری رو به رو هستیم ولی منتظریم تا مدیران جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مستقر شوند تا بتوانیم مذاکرات جدی تری درباره کمک های مالی به خانه هنرمندان و انجمن های هنری انجام بدهیم.
او با ابراز تاسف از شرایط معیشتی بخش بزرگی از جامعه هنری در دوران دشوار کرونا اضافه می کند: از پیگیری وزیر ارشاد برای مساعدت با هنرمندان استقبال می نماییم و امیدواریم بزودی کمک هایی به جامعه هنری و دارندگان هنر کارت انجام بشود که ظاهرا مصوبه دولت هم دراین زمینه آمده است. به هر حال همه می دانیم در وضعیت فعلی، شرایط اقتصادی خیلی از هنرمندان مساعد نیست و مجموعه کمک هایی که سال قبل انجام شد، مبالغ ناچیزی بود. بنا بر این امیدواریم مساعدت دولت هرچه سریعتر عملیاتی شود.
رجبی معمار در ادامه با اعلان اینکه همچنان تعطیلی کارهای حضوری خانه هنرمندان شامل اجرای نمایش ها و برگزاری نمایشگاه ها ادامه دارد، از استقبال مخاطبان از برنامه های این مجموعه که بصورت لایو در فضای مجازی انجام می شود، ابراز خوشنودی می کند و می گوید: خوشبختانه این بخش از کارهای ما با استقبال خوبی رو به رو شده است و همچنان روزی دو لایو داریم. ضمن این که این برنامه ها به فاصله کوتاهی بصورت IGTV هم دردسترس است تا کسانی که موفق نشده اند از پخش زنده آنها استفاه کنند، با فاصله زمانی کوتاهی، بتوانند از این برنامه ها دیدن کنند.
او اضافه می کند: به هر حال سعی کردیم در این تعطیلی طولانی مدت، خلاء برنامه های حضوری را جبران نماییم زیر ا در هر حال شرایط سختی است. هرچند که برگزاری نمایشگاه و اجرای نمایش ها باید بصورت زنده باشد و باوجود این که واکسیناسیون روند سریع تری گرفته، ولی همچنان آمار درگذشتگان روزانه کرونا، بالاست که امیدواریم با واکسینه شدن بخش بزرگی از جامعه، کارهای فرهنگی و هنری هم بتواند از این رکود بیرون رود و به توسعه بیشتری برسد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیر عامل خانه هنرمندان ایران: وضع بودجه خانه هنرمندان خوب نیست بسته هستند Date | 16/09/2021