یک نگرانی تازه درباره واکسینه کردن جوانان

    Home  /  جشن  /  یک نگرانی تازه درباره واکسینه کردن جوانان

یک نگرانی تازه درباره واکسینه کردن جوانان Image

یک نگرانی تازه درباره واکسینه کردن جوانان

مدیر مجموعه تئاتر شهر از یک نگرانی تازه در زمینه واکسینه کردن جوانان سخن می گوید؛ اینکه ظاهرا گروه های جوان نمایشی در اولویت واکسیناسیون نیستند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، واکسینه کردن هنرمندان در چند وقت اخیر بارها مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و در این حوزه اظهارنظرهای مختلفی انجام شده است. چندی قبل قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام نمود گروه های نمایشی که اثری روی صحنه دارند یا در نوبت اجرا هستند، همراه با پرسنل سالن های نمایشی در اولویت واکسیناسیون قرار می گیرند. مدتی از ابراز این سخنان گذشت و هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نداد و در این فاصله، اعضای چند گروه نمایشی درگیر کرونا شدند؛ اما اخیرا مدیر مجموعه تئاتر شهر از یک نگرانی تازه سخن می گوید و اخطار می دهد که گروه های جوان نمایشی از اولویت واکسیناسیون بیرون بروند.
ابراهیم گله دارزاده در این حوزه به ایسنا می گوید: آن چه در مرکز هنرهای نمایشی در اولویت قرار گرفته، این است که گروه های نمایشی که درحال اجرا هستند یا آنان که در نوبت اجرا قرار گرفته اند، همراه با پرسنل سالن های نمایشی شامل دولتی و خصوصی و در مرحله بعد، اعضای اصناف در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند اما اخیرا شنیده شده کسانی که هنرکارت دارند، برای واکسن زدن اولویت خواهند داشت.
او ادامه می دهد: صندوق اعتباری هنر کوشیده هنرمندان را یکپارچه کند و همه اعضای صندوق که هنرکارت دارند، در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند در حالیکه خیلی از بچه ‎های جوان تئاتری به هر علتی عضو صندوق نیستند و با این شیوه از اولویت واکسن خارج خواهند شد.
گله دارزاده توضیح می دهد: در دوران کرونا، اغلب گروه های جوان بودند که اثری را روی صحنه بردند و همه آگاهیم که تمرین و اجرای یک اثر نمایشی برای گروه ها چه مخاطراتی به همراه دارد. بنابراین مرکز هنرهای نمایشی در رایزنی هایی که با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشت، تاکیدش بر این بود که گروه های نمایشی درحال تمرین و اجرا و هم کارکنان سالن های نمایشی شامل پرسنل اتاق های نور، صدا، بچه های صحنه، گریمورها و… در اولویت قرار بگیرند چونکه شرایط کاری آنان هم بسیار پرریسک است. اما این درست نیست که در تصمیم گیری جدید، فقط هنرکارت ملاک واکسینه کردن هنرمندان باشد چون نمی تواند پوشش دهی کاملی را ایجاد نماید.
او یادآوری می کند: از قضا تعداد زیادی از جوانانی که مشغول کار هستند، هنرکارت ندارند. برخی از آنان هنوز سابقه فعالیت شان بگونه ای نیست که بتوانند عضو صندوق شوند و تعدادی دیگر به هر علتی عضو صندوق اعتباری هنر نیستند، ولی با فعالیت در تئاتر، ریسک ابتلای شان به بیماری بسیار بالاست و از دوستان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می خواهیم که به صورت جدی این مسئله را مورد توجه قرار بدهند بخصوص اینکه در چند وقت اخیر چندین تن از اعضای گروه های نمایشی متعدد درگیر کرونا شده اند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای یک نگرانی تازه درباره واکسینه کردن جوانان بسته هستند Date | 27/08/2021