از رادیو ایران شنیدنی می شود؛ شرح احوال مراسم قبله دعا در فرهنگ مردم

    Home  /  جشن  /  از رادیو ایران شنیدنی می شود؛ شرح احوال مراسم قبله دعا در فرهنگ مردم

از رادیو ایران شنیدنی می شود؛ شرح احوال مراسم قبله دعا در فرهنگ مردم Image

از رادیو ایران شنیدنی می شود؛ شرح احوال مراسم قبله دعا در فرهنگ مردم

برنامه فرهنگ مردم که از رسم و رسوم مناطق مختلف ایران می گوید، جمعه اول مرداد از مراسم قبله دعا (تمنای باران ) در قشم و مناطق جنوبی ایران می گوید.

به گزارش صد کادو به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «فرهنگ مردم» که از رسم و رسوم مناطق مختلف ایران می گوید، جمعه اول مرداد از مراسم قبله دعا (تمنای باران) در قشم و مناطق جنوبی ایران می گوید. قبله‌ی دعا از مراسم قدیمی مردم استان هرمزگان است که تا به امروز هم چنان زنده است.
در توضیحات تکمیلی برنامه آمده است:
این مراسم برای مردم بومی جنبه‌ی مقدسی پیدا کرده است. در سال هایی که باران بموقع نمی بارد و آب برکه ها و چاه ها کم می شود و شت ها و صحراها سبز نمی شوند، امام جماعت و پیشوای مذهبی شهر که در عین حال مردی با تقوا و پرهیزگار است، مقدمات رفتن مردم به مصلا و اجرای مراسم قبل دعا را فراهم می سازد.
از دیگر بخش های این برنامه میتوان به هنر فرش و فرش بافی در روستای قلعتین سنوبران ساوه و پخش گزارشی درباره ی قالیبافی در کرمان همراه با چگونگی نقش گویی نقش های قالی اشاره نمود.
«فرهنگ مردم» به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی و اجرای شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی جمعه ها ساعت ۲۱: ۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای از رادیو ایران شنیدنی می شود؛ شرح احوال مراسم قبله دعا در فرهنگ مردم بسته هستند Date | 22/07/2021

categories & tags